
Hiába volt Eb, nem megy a Carlsbergnek
Többet vártak az elemzők
A világ negyedik legnagyobb sörgyártójának féléves bevétele 31,2 milliárd dán korona (1 dán korona=41,66 forint) volt, kisebb az elemzői várakozások átlagában szerepelt 31,8 milliárd koronánál. Ezt részben az eladott kevesebb sör, valamint a kelet-európai, a kínai, a brit és a norvég devizák gyengülése okozta.
[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”96″]
Az eladott sörmennyiség 2 százalékkal esett, mérsékelt volt a kereslet Nagy-Britanniában, Finnországban, Lengyelországban és Kínában. A Carlsberg egyszeri tételek nélkül számolt működési eredménye éves szinten 4 százalékkal 3448 millió koronára (522,1 millió dollárra) esett. Szakértők 3584 millió korona féléves működési eredményt vártak.
Csak uri muri a szponzorálás?
Korábban mi is foglalkoztunk azzal, hogy egyre kevésbé produktív hirdetési megoldás a szponzoráció. Az általunk is közölt felmérésből ugyanis az derült ki, hogy az esetek többségében a fogyasztók nincsenek pontosan tisztában azzal, hogy az adott nagy sporteseményt pontosan melyik cégek támogatják.
A kutatás legfőbb megállapítása tehát az, hogy bár korábban nagy szerepe volt a szponzoroknak, a jelentésgük folyamatosan csökken és egyelőre nem látható olyan trend ami megfordítaná a jelenlegi folyamatokat.