2024 december 24

Hatalmas fejlesztést kap a ChatGPT, könnyítenek az életünkön

Az OpenAI csütörtökön bejelentette SearchGPT nevű keresőmotorjának prototípusát, amelynek célja, hogy a felhasználóknak „gyors és időszerű válaszokat adjon világos és releváns forrásokkal”.

A vállalat elmondta, hogy végül azt tervezi, hogy az eszközt, amelyet jelenleg a felhasználók egy kis csoportjával tesztel, beépíti a ChatGPT chatbotjába.

A bevezetés hatással lehet a Google-ra és domináns keresőmotorjára. A ChatGPT 2022 novemberében történt elindítása óta az Alphabet befektetők aggódnak amiatt, hogy az OpenAI piaci részesedést vehet el a Google-től a keresésben, mivel új módokat ad a fogyasztóknak az online információkereséshez.

Ezzel a prototípussal az OpenAI éppen ezt teszteli, azt ígérve a felhasználóknak, hogy „természetesebb, intuitívabb módon” kereshetnek, és „úgy tehetnek fel követő kérdéseket, mint egy beszélgetés során”.

„Úgy gondoljuk, hogy van lehetőség arra, hogy a keresést a jelenleginél sokkal jobbá tegyük” – írta Sam Altman, az OpenAI vezérigazgatója csütörtökön az X-en közzétett bejegyzésében.

Alphabet részvényei csütörtökön több mint 3%-ot estek, 167,28 dolláron zártak, míg a Nasdaq kevesebb mint 1%-kal csökkent.

AI Overview a Google új fejlesztése

Májusban a Google korlátozott körben elindította az AI Overviewt, amelyet Sundar Pichai vezérigazgató 25 év legnagyobb változásának nevezett a keresésben, és amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a Google kereső legelején a lekérdezésekre adott válaszok összefoglalóját lássák.

Bár a Google már több mint egy éve dolgozott az AI Overview-on, a nyilvános kritika egyre erősödött, miután a felhasználók hamar észrevették, hogy a lekérdezések értelmetlen vagy pontatlan eredményeket adnak vissza az AI-funkción belül – anélkül, hogy a leiratkozásra bármilyen lehetőség lett volna.

„A Google egy kicsit megremegett a csizmájában, mióta ez a dolog először kipattant” – mondta Daniel Faggella, az Emerj Artificial Intelligence Research alapítója és kutatási vezetője, utalva a generatív mesterséges intelligenciára. „Nem láttuk, hogy a vállalatuk időközben összeomlott volna, de láttuk, hogy egy kicsit megtorpantak.”

ChatGPT-4o mini új AI modell bejelentése

A SearchGPT bejelentése az OpenAI múlt csütörtöki, „GPT-4o mini” nevű új AI-modelljének bemutatását követi. Az új modell a GPT-4o leszármazottja, a startup eddigi leggyorsabb és legerősebb modellje, amelyet májusban mutattak be egy élőben közvetített eseményen a vezetőkkel.

A Microsoft által támogatott OpenAI-t a befektetők több mint 80 milliárd dollárra értékelték. A 2015-ben alapított vállalatra nagy nyomás nehezedik, hogy a generatív mesterséges intelligencia piacán a csúcson maradjon, miközben meg kell találnia a pénzkeresés módját, mivel hatalmas összegeket költ processzorokra és infrastruktúrára a modelljei létrehozásához és betanításához – írja a Cnbc.

Múlt hónapban az OpenAI bejelentette két felsővezető felvételét, valamint az Apple-lel való partnerséget, amely magában foglalja a ChatGPT-Siri integrációt. Sarah Friar, aki korábban a Nextdoor vezérigazgatója és a Square pénzügyi vezetője volt, pénzügyi vezetőként csatlakozott, Kevin Weil, a Planet Labs volt elnöke, a Twitter korábbi vezető alelnöke, valamint a Facebook és az Instagram alelnöke pedig termékigazgató lett.

Az OpenAI azért erősíti meg a C-suite-ot, mert nagyméretű nyelvi modelljei egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert a technológiai szektorban, és mivel a generatív mesterséges intelligencia gyorsan fejlődő piacán gyorsan megjelenik a verseny.

Az OpenAI új mini AI-modellje és a SearchGPT prototípusa is része a vállalat azon törekvésének, hogy a „multimodalitás” élvonalába kerüljön, vagyis annak a képességnek, hogy az AI által generált médiatípusok széles skáláját, például szöveget, képet, hangot, videót és keresést kínáljon egyetlen eszközön belül: ChatGPT.

A SearchGPT esetében az OpenAI blogbejegyzése szerint az eszköz vizuális eredményei „gazdagabb megértéshez” vezetnek majd a felhasználók számára.

Tavaly az OpenAI operatív igazgatója, Brad Lightcap a CNBC-nek azt mondta: „A világ multimodális”. Hozzátette, hogy mivel az emberek „kapcsolatba kerülnek a világgal, látunk dolgokat, hallunk dolgokat, mondunk dolgokat”, így az interakciók szövegre való korlátozása nem elegendő.