
Háromszázezer palack Pannonhalmáról
Hozzátette: a pincészet működésének kezdete óta jelentősen növelte a szőlő fajtaválasztékot. Jelenleg négy kék- és kilenc fehérszőlő-fajtát termesztenek a visszavásárolt 52 hektáron Pannonhalma környékén. Az apátsági pincészet borainak exportpiaca Hollandia, Svájc és Németország, továbbá az Egyesült Államok. Az exportot a pincészetet működtető társaság bonyolítja, a piacszerzésért „nagyon meg kell küzdeni” – fogalmazott Hortobágyi Cirill. Céljuk, hogy a megtermelt bormennyiség egyharmadát külpiacon értékesítsék – tette hozzá. A pincészetben történő értékesítés arányát is tovább szeretnék növelni, ennek a perjel szerint van esélye éppen a növekvő turizmus miatt.
A pannonhalmi bencés főapátság a közelmúltban 700 millió forintos turisztikai fejlesztést valósított meg, amelyhez 600 millió forintos támogatást nyert az Európai Uniótól és a magyar államtól. A projekt központi eleme a bazilika belső terének felújítása volt. A rekonstrukciót John Pawson nemzetközi hírű dizájnépítész tervezte meg. A tavaszi turistaszezontól már az új látogatóbejáraton keresztül juthatnak a vendégek a bazilika és a könyvtár épületegyütteséhez. A létesítményt a komplex turisztikai fejlesztés keretében építették, a projekt része volt a tíznyelvű audio guide rendszer bevezetése is. A pannonhalmi főapátság a vallási és a kultúrtörténeti értékekhez kapcsolódóan többfajta lehetőséget kínál a vendégeknek. Ilyen értelemben a gyógynövénykertet és a pincészetet is turisztikai vonzerőnek tekintik. Ezek a turisztikai elemek egymást erősítik, és hozzájárulnak ahhoz, hogy húsz százalékkal, 120 ezerre növeljék az eddigi éves látogatószámot – mondta a perjel.