2024 június 20

Gyengébb második félidőt hozhat az amerikai szezon

Lassan félidejéhez érkezik az amerikai gyorsjelentési szezon. Eddig úgy tűnik, kitűnő állapotban van az amerikai gazdaság, hiszen kétszámjegyű eredménynövekedéssel büszkélkednek a sikeres cégek. Vajon a második félidőben is ilyen jó riportokat olvashatunk?

[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”109″]

Hat éve nem volt ilyen felfokozottság

2011 óta nem övezte olyan várakozás a tengerentúli gyorsjelentési szezont, mint most. Emlékezhetünk, hosszú éveken át negyedévről negyedévre azt tapasztalhattuk, hogy a kezdetben viszonylag magas várakozásokat addig tologatták egyre lejjebb a cégek, hogy a szezonban már könnyedén átugorhatták a szinte füvet súroló léceket.

Nos, ezúttal, részvénypiaci szempontból erős negyedévet tudhattak maguk mögött a vállalatok, s már az átlagos várakozás is 9 százalékos eredménybővülés volt.

Az első félidő a sikersztoriké

A gyorsjelentési szezon első felében valóban a várakozásokat is felülmúló, kétszámjegyű eredménybővülésekről hallhattunk híreket – mondta Blahó Levente a Raiffeisen elemzője, hozzátéve: 2011 óta nem voltak ennyire jók a számok.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Bár azt is észre kell venni, hogy jellemzően a szezon elején riportálnak a bankok és az IT vállalatok, vagyis az S&P 500 sikercégei. Ami egy kicsit felfelé torzítja az eredményeket az első félidőben. Még ahhoz képest is, hogy a bázisidőszak eleve gyenge volt, hiszen 2016 első negyedévében lehúzta a számokat az energiaszektor.

A héten még kitarthat a hangulat

A jó hangulat még a héten is kitarthat, hiszen a Facebook jelentése jó eséllyel kedvező lesz, köszönhetően az egyre izmosabb reklámbevételeknek. De az Apple esetében is sanszos a jó riport, legfeljebb az kérdéses, hogy az iPhone 10 várakozásai mennyire rontották a 9-es széria értékesítési esélyeit.

Nem egyértelmű a folytatás

A második félidőben kezdenek sorjázni a kiskereskedelmi láncok, az élelmiszergyártók, a ruházati cégek, az autógyártók és az energetikai vállalatok riportjai. Emiatt nem egyértelmű a folytatás. Az alacsony bázis ellenére is jöhetnek egyszámjegyű eredmények, sőt, veszteség beszámolók is.

A bolthálózatokat például eleve nyomás alatt tartják az internetes áruházak. Ráadásul telített a piac. Szerencsére ezeknek a cégeknek a súlya, ezért az indexet nem húzzák le, de azt is látni kell, hogy mégis csak ők tartják a közvetlen kapcsolatot a fogyasztókkal.

Ki figyel a sereghajtókra?

Végül, az is színezheti az összképet, hogy amíg a nagy multinacionális cégekre az egész világ odafigyel, addig az amerikai belső piac vállalatai már nem kapnak ekkora fényt. Így fordulhat elő, hogy a sikersztorik súlya gyakran jóval nagyobb a negatív történetekénél.