2024 október 31

Felfelé tört a Ferrari nyeresége

Majdnem a felével sikerült megugrani az értéket

Az olasz luxusautógyár szerdán azt közölte, hogy idei első féléves adózott eredménye 260 millió euróra emelkedett, ami 49 százalékkal magasabb a tavalyi év azonos időszakában elértnél. A vállalat első félévben elért bevétele 17 százalékkal múlta felül a tavalyi év első hat hónapját, így 1,48 milliárd eurót ért el.

A Ferrari az év első felében 4335 autót adott el, 239-cel többet, mint a tavalyi január-júniusi időszakban. A Ferrari tavaly 8014 autót adott el, 4,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, miközben bevétele 9 százalékkal 3,1 milliárd euróra emelkedett.

Tovább nőhetnek az eladások

Az olasz járműgyártó az idei évre még több, 8400 autó eladásával számol a tavalyit meghaladó, 3,3 milliárd eurós bevétel mellett. A Ferrari a múlt év elején kivált anyavállalatából, a Fiat Chryslerből, és önálló részvénytársasággá alakult. Röviddel a milánói tőzsde csütörtöki kereskedésének leállítása előtt 3,78 százalékos pluszban állt a Ferrari árfolyama.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

A Ferrari részvényárfolyama rekordot ért el hétfőn a milánói tőzsdén, miután vasárnap versenyzői kettős győzelmet arattak a Forma-1-es Magyar Nagydíjon vasárnap. A Ferrari július elején ünnepelte hetven éves évfordulóját. Az olasz Enzo Ferrari versenyautó-tervező és versenyző által alapított vállalat először csak versenyautók gyártását tűzte ki célul, az első közúti Ferrari, a 125S jelzésű modell 1947-ben készült el.

A kultuszra építenek leginkább

Az olasz vállalat utcai modelljei hamar népszerűek lettek, a Ferrari kultuszautó lett a tehetős vásárlók, különösen a fiatal vevők körében, a kis példányszámú szériák iránt a hosszú várakozási idő ellenére is jelentős kereslet alakult ki, a Ferrarik üzleti sikerében jelentős szerepet játszik a márka kialakított imázsa.

2014-ben a brit Brand Finance tanácsadó cég a Ferrarit választotta a világ legerősebb márkájának. A márka sikereihez a Forma-1 autóverseny Ferrari-csapatának teljesítménye is jelentősen hozzájárul; a Ferrari modellek gyártása továbbra is az olaszországi Modenához közeli Maranellóban folyik, ahol a vállalat központja is található. Hullámzó eredménnyel zárult évek után a Ferrari jelenlegi teljesítménye kedvezően alakul.