2024 április 26

Elon Musk törölte cégeit a Facebookról

A twitteren döntötte el, hogy megteszi

Minden azzal kezdődött, hogy Brian Acton Musknak címezve is elküldte Twitteren a Facebook törlésére vonatkozó hashtaget. A mozgalmat a Cambridge Analytica kapcsán kitört botrány miatt indította.

Ha szeretnéd megismerni, hogyan kereskednek a profik az online tőzsdén, a Tőzsde napon konkrét tippeket kaphatsz tőlünk, amelyeket azonnal beépíthetsz a kereskedésedbe. A részvétel ingyenes, viszont regisztrációhoz kötött! (x)

Ez a kétes hírű brit szervezet egy app segítségével 50 millió ember adataihoz jutott hozzá a Facebook kiskapuit kihasználva, amit később arra használtak fel, hogy többek között Trump és a Brexit mellett kampányolhassanak az ebben érdekelt politikai szereplők hatékonyabban. A botrány eddigi eseményeit ebben a cikkünkben foglaltuk össze.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

„Mi az a Facebook?”

Musk Acton csatába való szólítására nemes egyszerűséggel a „Mi az a Facebook?” kérdéssel reagált, majd az egyik rajongó is beszállt a társalgásba, felszólítva a sztárvállalkozót, hogy ha „eléggé férfi”, akkor törölje a SpaceX fb-oldalát. Musk ismét meglepődve konstatálta: „Nem is tudtam, hogy van ilyen.” És megígérte, hogy törölni fogja. Pénteken tényleg inaktívvá vált a Tesla és a SpaceX oldala is. Utóbbit 2,6 millióan követték a közösségi oldalon.

Musk később azt is megjegyezte a SpaceX oldala kapcsán, hogy szó szerint egyszer sem látta még. Egy rajongó később tweetként küldött neki egy képet róla.  Mások is jelezték neki, és ő is erősen gondolkodik már rajta, hogy a következetesség jegyében abbahagyja az Instagram használatát, mivel azt is a Facebook birtokolja.

Zárásként fontos megjegyezni, hogy a Muskhoz hasonló figurák aktivitásával tovább nőhet azok száma, akik részt vesznek a #DeleteFacebook mozgalomban, illetve, ha eljön az az idő, hogy kompromittáló, egyenesen kínos lesz egy vállalatnak fb-oldalt fenntartania, akkor Zuckerberg cégének hirdetési/üzleti modelljét is át kell majd gondolnia. Az még a jövő titka, hogy a mozgalom csillapodni, vagy épp fokozódni fog.

Mindenesetre eljöhet még az a helyzet, hogy a közösségi média piacán vákuum nyílik, és új versenyzők szerzik meg nem csak a Facebookról menekülő átlagfelhasználókat, de magukat a platformmal jelenleg szoros összefonódásban lévő cégeket is. Musk tettében benne rejlik az a marketingszempont is, burkolt üzenet és színpadiasság, hogy a Facebookról törölni magunkat, pláne, ha cégvezetők vagyunk, igazán punkos. Egyelőre a mozgalom terjed, és mint Toldi malomköve, ki tudja hol áll meg.