Új szabály az influenszer marketing világában
A közlemény szerint a GVH a piaci szereplőkkel nyilvánosan egyeztetve felülvizsgálta a 2017 végén publikált influenszer marketinggel kapcsolatos gyakorlati útmutatót, amely így frissült a technológiai fejlődésből fakadó új elvárásokkal, továbbá az utóbbi időszak versenyhivatali és bírósági döntéseinek iránymutatásaival.
A megújított influenszer marketing tájékoztató célja az, hogy a fogyasztók egyértelműen és jól észlelhetően felismerhessék a reklámcélú bejegyzéseket – írták.
Az útmutató továbbra is gyakorlat-központúan, pozitív és negatív példák bemutatásával igyekszik segíteni az influenszerekkel hirdető vállalkozásokat, a közvetítő- és reklámügynökségeket, illetve a véleményvezéreket – áll a közleményben.
A Gazdasági Versenyhivatal „Tájékoztató az influenszer marketingről” című kiadványa a versenyhatóság oldalán nyilvánosan elérhető – tette közzé a távirati iroda.