2024 november 15

Nem befolyásolják a médiafogyasztási szokásokat a gazdasági nehézségek

Nem befolyásolják a média- és tartalomfogyasztási szokásokat a gazdasági nehézségek, az internet, tévé és streaming előfizetések népszerűsége az emelkedő díjak ellenére nem csökkent tavalyhoz képest az EY nemzetközi felmérése alapján, amelynek megállapításait a tanácsadó cég közölte az MTI-vel.

Az EY felmérésében több mint 21 ezren vettek részt, a tartalom- és médiafogyasztási kutatás Dél-Koreára, az Egyesült Államokra, az Egyesült Királyságra, Franciaországra, Kanadára, Olaszországra, Spanyolországra és Svédországra terjedt ki – közölték.

A digitális szolgáltatásokat épp annyira fontosnak tekintik a fogyasztók, mint a vizet és az áramot, ezért fel sem merül, hogy lemondjanak róla – magyarázták az előfizetések népszerűségét. A közlemény szerint a megkérdezetteknek mindössze 16 százaléka véli úgy, hogy drágák az internet, a tévé és a streaming előfizetések. Váltásra inkább a hálózat megbízhatatlansága adhat okot, 26 százaléknak voltak már ilyen gondjai. A mobilinternet fennakadásairól ennél is többen, 29 százaléknyian számoltak be, a streaminggel szemben pedig az áttekinthetetlenül nagy kínálat és az érdektelen tartalmak a leggyakoribb kifogás – tették hozzá.

A fogyasztói visszajelzések alapján az EY úgy véli, hogy a szolgáltatóknak hibátlan hálózatot kell üzemeltetniük, mert az infláció ellenére sem az árverseny dönt, sokkal inkább az ár-érték arányok különbsége. A háztartások 36 százaléka akár többet is fizetne a magasabb színvonalért.

Borítókép forrása: Shutterstock