
Gyanús kuponakciók miatt vizsgálódik a GVH – Célkeresztben az Auchan
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanúja miatt indított vizsgálatot az Auchan ellen a Gazdasági Versenyhivatal. A hatóság szerint a vállalat közel egy éven át úgy hirdetett kuponakciókat országos kampányokban, hogy elhallgatott fontos feltételeket, így a vásárlók megtévesztésének gyanúja merülhet fel. A GVH most azt vizsgálja, sérült-e a fogyasztók korrekt tájékoztatáshoz való joga.
Megtévesztő akciós reklámok gyanújával indított eljárást az Auchan ellen a Gazdasági Versenyhivatal. A hatóság szerint a kiskereskedelmi lánc közel egy éven át olyan kuponakciókat hirdetett országos kampányokban, amelyek feltételeit nem tette kellően egyértelművé, így jogsértő kereskedelmi gyakorlatot folytathatott – számolt be az eljárásról a GVH.
Mit kifogásol a GVH?
A GVH közlése szerint az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 2024. április 1. és 2025. február 12. között számos kuponakciót hirdetett – jellemzően különböző értékű, kedvezményekre jogosító kuponokat kínálva a vásárlóknak.
A versenyhivatal gyanúja szerint azonban a hirdetések elhallgatták, hogy a kuponok csak bizonyos feltételek teljesülése esetén érvényesíthetők.
Például csak akkor használhatók fel, ha a vásárlás összege meghalad egy minimumértéket, és a vásárló aktív Bizalomkártyával rendelkezik.
A hirdetések egy része országos televíziós kampányokban futott, így széles fogyasztói kört érinthetett a tájékoztatás hiányossága.
A GVH szerint a kommunikáció nem volt teljes körű, és megvezethették a fogyasztókat azzal, hogy a kedvezmények elérhetőségének feltételeit nem tüntették fel megfelelően.
Mi történik most?
A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított a cég ellen, de hangsúlyozta: ez nem jelenti automatikusan a jogsértés megállapítását. Az eljárás célja a tények feltárása, és annak vizsgálata, hogy valóban tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat történt-e.
Az eljárás alapidőtartama 3 hónap, amely kétszer, egyenként 2 hónappal meghosszabbítható.
Az ügyfél részéről kért adatszolgáltatás ideje nem számít bele az ügyintézési határidőbe.
GVH figyelmeztetés minden piaci szereplőnek
A hivatal kiemelte, a reklámozó vállalkozások nem alapozhatják a jogszerűséget arra, hogy a fogyasztó „majd elolvassa” az apró betűs részeket.
„A kereskedelmi kommunikációban egyértelműen, közérthetően és teljeskörűen kell tájékoztatni a fogyasztókat a kedvezmények feltételeiről.” – figyelmeztetett a GVH.
Mit jelent ez a fogyasztóknak?
A vizsgálat kimenetele egyelőre nyitott, de ha a GVH megállapítja a jogsértést, akkor az Auchant akár bírság is sújthatja.A hibázás esetében a hatóság kötelezheti a céget a jogsértő gyakorlat megszüntetésére és nyilvános korrekcióra. Hosszabb távon ez szigorúbb áruházi és online kommunikációhoz vezethet.
Címlapkép forrása: Auchan
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.