2024 november 16

A magyar banki ügyfelek többsége digitálisan intézi pénzügyeit

A magyar banki ügyfelek 64 százaléka rendelkezik aktív internetbanki hozzáféréssel, és 58 százalékuk intézi pénzügyeit okostelefonon is – közölte a Gránit Bank kutatásának eredményeit az MTI-vel.

Megjegyezték, hogy erősödik a digitális bankolás iránti nyitottság is, a megkérdezettek 72 százaléka hajlandó arra, hogy okostelefonon igénybe vehető szolgáltatásokat használjon, 52 százalékuk kifejezetten figyeli, 44 százalékuk pedig szereti az elsők között kipróbálni a technológiai újdonságokat. Az ügyfelek számára a kényelmi, innovatív szolgáltatások mellett rendkívül fontosak a költségek is. Az ügyfelek az internetbankolási lehetőség mellett, a „jó” mobilapplikációt, a videóbankon keresztüli ügyintézés és az online hitelfelvétel lehetőségét is a digitális bankolás elvárt részének tekintik. A pénzintézet saját felhasználói körében végzett felmérése szerint ügyfeleinek mintegy négyötöde aktív mobilapplikáció felhasználó, ami jelentősen meghaladja a szektor átlagát.

Tavaly a Babaváró kölcsönt igénylők 97 százaléka, a jelzáloghitel igénylők 96 százaléka digitálisan intézte a hitelfelvételt – írták. Tízből kilenc Gránit Bank felhasználó indítja a számlanyitását digitális csatornán – videóbankon vagy szelfivel – de hasonló arányban használják a lakossági betétlekötésekhez is a digitális csatornákat. Az online kutatás 1530 fős minta alapján készült 2022. november-december között, 18 év feletti internetező bankhasználók között.

Borítókép forrása: Shutterstock