
Drágulhat a német belföldi légiközlekedés
A Lufthansán kívül „több mint két légitársasággal” folytat tárgyalásokat a csődvédelmet kért Air Berlin a légitársaság részeinek eladásáról – közölte a cég CEO-ja.
Csak a márka vész el?
Az Air Berlin fontosnak tartja hogy a jelenlegi dolgozók a jövőben is kapjanak munkát Németországban, s nem gondolják optimális megoldásnak, hogy Írországba vagy Délkelet Európába helyezzék őket.
Az Equilor elemzői szerint sanszos, hogy a márkán kívül a társaság nagy részét valószínűleg meg tudják menteni. A Welt értesülései szerint a német Gazdasági Minisztérium nem tartja reálisnak a Ryanair panaszát, mely arra vonatkozik, hogy az Air Berlint azért vitték csődbe, hogy a Lufthansa kedvezőbb feltételek mellett juthasson a légitársaság eszközeihez. A német és európai versenyhatóságok még nem nyilatkoztak az ügyben.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
Kiszállt a főtulaj
A társaság az IPO-ja óta, ami több, mint egy évtizede volt, fokozatosan hanyatlik, állandóan cserélődnek a vezetők és egyre kétségbeesettebb tervek születtek a cég megmentésére – olvasható a csőd hátteréről az Equilor befektetői blogján.
A társaság most azért vált teljesen fizetésképtelenné, mert a legnagyobb tulajdonosa, az Etihad Airways – 29 százalékát birtokolta a részvényeknek – úgy döntött, kivonul a finanszírozók sorából. A céget több mint 2,7 milliárd euró veszteség érte az elmúlt hat évben, és a nettó adóssága 1,2 milliárd euróra hízott.
A Lufthansa csak nyerhet
A történetnek vannak ugyanakkor haszonélvezői is – vélik az Equilor elemzői. Így például Németország első számú légitársasága, a Lufthansa, mely azóta meg akarja szerezni magának az Air Berlint, mióta a rivalizálásuk megkezdődött.
A Lufthansa hamar magára vállalta a megmentő szerepet, mondván, hogy segít az Air Berlinnek az újratervezésben, azonban a tárgyalásokat gyorsan abba az irányba terelte, hogy mit tudna az Air Berlinből hasznosítani a társaság.
Az utasok sokat veszíthetnek
Az Air Berlin eszközeiért komoly civakodás indulhat a következő hetekben. A hírek szerint az EasyJet is meg kívánja szerezni az Air Berlin eszközeit. Jelenleg az körvonalazódik, hogy a német piacon jelen lévő fapados EasyJet-en és Ryanair-en kívül nem lesz több versenytársa a Lufthansának. Valószínű, hogy a német helyi járatok ára magasabbra ugrik a jövőben.