Dick’s – egy sikersztori
2022-ben a sportcikk-üzletág becsült piaci mérete 67,2 milliárd dollár volt. 2018 óta az Egyesült Államok egyik leggyorsabban növekvő iparága. A terület legjelentősebb szereplője, a Dick’s Sporting Goods a piac 14,2%-át birtokolja, többet, mint bármely más vállalat.
Technológia a kulcs
A Dick’s 2021-ben éves rekordbevételt ért el, (12,3 milliárd dollárt). Nettó nyeresége megháromszorozódott, köszönhetően az új stratégiáknak, melyeket a járvány alatt vezetett be.
Úgy tűnik, hogy Lauren Hobart vezérigazgató a rekordméretű növekedést, a technológiára összpontosítva kívánja fenntartani. Mivel a sportcikkek e-kereskedelmében kemény versenyben kell helytállnia.
„A mai környezetben való versenyzéshez, túléléshez és gyarapodáshoz a technológia kritikus szerepet játszik. Ha egy vállalat az elmúlt 10 évben nem fektetett be a technológiába, akkor valószínűleg nehéz dolga lesz” – nyilatkozta Ed Stack ügyvezető.
Lassan induló siker
A Dick’s Sporting Goods-ot 1948-ban alapította a 18 éves Dick Stack, akinek mindössze 300 dollár volt a zsebében, amikor megnyitotta első üzletét. Akkoriban ez egy egyszerű csali- és felszerelésbolt volt, amely később munkaruhákkal, sportruhákkal, kempingfelszerelésekkel és piknikfelszerelésekkel bővült. A terjeszkedés mégis lassan haladt, és csaknem két évtized telt el, mire megnyílt a második Dick’s üzlet.
Csak az 1970-es és 1980-as években kezdett beindulni az üzlet, amikor Ed Stack, Dick fia megvásárolta a céget. Az 1990-es években a vállalat több sport- és szabadtéri felszereléssel, ruházattal és lábbelivel bővítette kínálatát, 1996-ra pedig már 50 Dick’s Sporting Goods áruház működött.
Versenytársak
A Dick’s 2002-ben lépett a tőzsdére, miközben 25 államban 141 üzletet működtetett. A 2000-es évek elején olyan versenytársak jelentek meg, mint a Sports Authority. Egyre nagyobb figyelmet kapott a sport, így nagy fejlődésnek indult az üzletág.
Az akkori legnagyobb riválisnak, a Sports Authoritynek 221 üzlete volt, és több bevételt termelt, mint a Dick’s. A Dick’s azonban folyamatosan csökkenteni tudta a távolságot kettejük között, köszönhetően az újabb és újabb üzleteknek
A működési árrés javítása létfontosságú volt a vállalat tartós sikeréhez, és végül a Dick’s 2005-ben megelőzte a sportcikk-kiskereskedelem egykori királyát.
Komoly befektetések
A Dick’s 2004 és 2007 között nagy költekezésbe kezdett; felvásárolta a Galyan’s Trading Company-t, a Golf Galaxy-t és a Chick’s Sporting Goods-ot. Ez a terjeszkedés a vállalat alapterületét 234 üzletről 2008-ra közel 487-re növelte. 2008 és 2014 között a bevétel csaknem 65%-kal ugrott meg.
Miközben a Dick’s Sporting Goods terjeszkedett, a fő rivális Sports Authority az összeomlás szélén állt. A vállalat 2016-ban kezdte el értékesíteni eszközeit korábbi versenytársainak, elsősorban a Dick’s-nek.
A Dick’s még abban az évben megvásárolta a Sports Authority IP-jét, amely az IP-hez kapcsolódó 28,5 millió hűségprogram-tagnak és a becslések szerint 114 millió ügyfélfájlnak, köztük e-maileknek, címeknek és tranzakciótörténeti adatoknak köszönhetően az e-kereskedelmi üzletág számára áldásosnak bizonyult.
dicks.com
2017 óta a Dick’s a Sports Authority csődjét és bezárását követően, valamint a saját azonos üzletek eladásainak lassulása miatt megváltozott körülmények közepette az e-kereskedelembe történő beruházásait helyezte előtérbe. Abban az évben elindította a dicks.com-ot, aminek köszönhetően 17 százalékkal megugrottak az eladások.
Az e-kereskedelembe való komoly befektetés nagymértékben megtérült a vállalat számára. Az értékesítés 2021-ben elérte a 12,3 milliárd dollárt, ami 46%-os növekedést jelent 2018-hoz képest.
A világjárvány idején az online megrendelések közel 70%-át közvetlenül az üzletek teljesítették. A szolgáltatás úttörőjeként a Dick’s lehetővé tette, hogy a vásárlók online adhassák le rendeléseiket, és az üzleten kívülre autózva vehessék át azokat. Ez a gyakorlat azt is lehetővé tette a vállalat számára, hogy hatalmas készleteit egy olyan időszakban, amikor az üzletekben zárlatok voltak.
A Dick’s Sporting Goods lendülete 2021-ben is folytatódott, mivel a vállalat új rekordokat állított fel. A bevétel közel 30%-kal nőtt, a nettó nyereség majdnem megháromszorozódott, és a Wall Street felfigyelt rá.
A részvényárak rekordmagasságba szöktek, és október 30-án 145,19 dolláron tetőztek. Ezek után 2020 harmadik negyedévében a nettó árbevétel 7,7%-kal nőtt az előző évhez képest – és több mint 50%-kal volt magasabb, mint 2019-ben.
Az elemzők megjegyezték, hogy a vállalat az új vezérigazgató, Hobart vezetésével folytatta az erős teljesítményt a kiváló minőségű termékkínálattal és a jövőre való összpontosítással, amely magában foglalta a saját márkák bővítését, az e-kereskedelmi hálózat fejlesztését és az árrés kiszélesítését.
Forrás: cnbc.com