Félni kell ha Boeing géppel utazunk? Meghibásodások sorozata
A Szövetségi Légügyi Hivatal hétfőn közölte, hogy 2600 Boeing 737-es repülőgép ellenőrzését írja elő, mivel az utasok oxigénmaszkjai vészhelyzetben a rögzítőheveder miatt meghibásodhatnak.
Az FAA közölte, hogy a 737 MAX és Next Generation repülőgépek ellenőrzését írja elő, miután több jelentés is érkezett arról, hogy az utasok kiszolgálóegységének oxigéngenerátorai elmozdultak a helyükről, ami azt eredményezheti, hogy nyomáscsökkenés esetén nem tudnak kiegészítő oxigént biztosítani az utasoknak.
A Boeing, amely június 17-én közleményt adott ki a légitársaságok számára, amelyben vizuális ellenőrzésre szólította fel őket, hétfőn közölte, hogy felszólította a légitársaságokat a 737-es oxigéngenerátorok rögzítő pántjainak egy részének frissítésére, miután a pántokon 2019 augusztusában bevezetett új ragasztó bizonyos körülmények között lehetővé tette az egységek akár háromnegyed hüvelyknyi elmozdulását – írja a Reuters.
„Visszatértünk az eredeti ragasztóanyaghoz minden új kiszállításnál, hogy a generátorok a rendeltetésüknek megfelelően szilárdan a helyükön maradjanak” – mondta a Boeing, hozzátéve, hogy a használatban lévő flotta és a le nem szállított repülőgépek ellenőrzései nem találtak olyan egységet, amely nem működött volna megfelelően.
Az FAA közölte, hogy a légialkalmassági irányelv azonnal hatályba lépett, és a 737-es típusától függően 120-150 napon belül ellenőrzéseket és szükség esetén korrekciós intézkedéseket ír elő. Az FAA emellett megtiltja a légitársaságoknak, hogy potenciálisan hibás alkatrészeket szereljenek be.
A légitársaságoknak általános szemrevételezéses ellenőrzést kell végezniük, és szükség esetén az oxigéngenerátorokat új vagy szervizelhető oxigéngenerátorokra kell cserélniük, hőszigetelő párnákat kell rögzíteniük, és az érintett oxigéngenerátorokat újra kell helyezniük – közölte az ügynökség.
Egy 737-es átlagosan 61 oxigéngenerátorral rendelkezik, és minden generátorhoz két heveder tartozik.