Beszállna a Volkswagen az elektromos autók gyártásába
Biztató évkezdés
A Volkswagen konszern VW márkája az idei első negyedévben 900 millió euró működési eredményt ért el a tavalyi első negyedévi 73 millió után, bevételarányos működési eredmény kulcsa pedig 0,3 százalékról 4,4 százalékra emelkedett, ami még így is jócskán elmarad a konkurensek átlagosan hat százalék, vagy azt meghaladó eredményességétől.
[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”109″]
A biztatóan nyereséges évkezdet után a VW márka pénzügyi igazgatója Arno Antlitz az idén a forgalom mintegy tíz százalékos növekedését várja, a bevételarányos üzemi eredményt pedig 2,5 és 3,5 százalék között. Minthogy a VW márka nyereségessége elmarad a konkurensekétől, az eredménymutatók javítása érdekében a Volkswagen 2025-ig tartó gyökeres szerkezeti átalakítást indított a márkánál.
A program az üzemek termelékenységének a javítása mellett modelloffenzívát is előirányoz a magas nyereségtartalmú SUV kategóriában, valamint világpiaci vezető szerep elérését az elektromos autók gyártásában. A Volkswagen nagy reményeket fektet a jelenleg kaphatóknál 25 százalékkal nagyobb hatékonyságú „ID” (Iconic Design) elektromos modellbe, amit Herbert Diess pénteki bejelentése szerint a Zwickau-i üzemében tervez gyártani.
Nagy remények
A 400-600 kilométeres hatótávú teljesen elektromos hajtású modell a tervek szerint 2020-ban kerül kereskedelmi forgalomba a dízel autókkal összevethető áron. A márkaigazgató állítása szerint a VW ID modelljeinek a gyártása már a kezdetektől fogva nyereséges lesz. Herbert Diess elmondása szerint a VW 2025-re évi egymillió elektromos autó eladását vette tervbe, ami a világpiaci vezető pozíciót biztosítaná számára.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
A Volkswagen konszern már korábban jelezte, hogy az elkövetkező öt évben kilenc milliárd eurót tervez alternatív hajtásláncok, elektromos és hibrid modellek fejlesztésére fordítani.
A szerkezetátalakítás keretében a VW a foglalkoztatottak számát is csökkenteni tervezi. Globálisan 30 ezer, Németországban pedig 23 ezer állás szűnik meg 2020-ig, de felmondás nélkül, kizárólag „természetes” úton.
A VW egyebek között teljesen felszámolja a kölcsönzött munkaerő alkalmazását, ami Németországban jelenleg 4500 főre tehető – közölte Karlheinz Blessing személyzeti igazgató. A kölcsönzött munkaerő egy részét határozott idejű munkaszerződéssel veszik majd át – mondta.
Abból a 9200 alkalmazottból pedig, akiket életkora alapján 2020-ig részmunkaidős állásba lehetne áthelyezni, már 7000 fogadta el az ajánlatot. A Volkswagen ugyanakkor kilenc ezer új munkahely teremtését is tervezi teljesen új technológiai területeken, például szoftverfejlesztésben.
Elvileg jól halad az átalakítás
A Volkswagen még az idén befejezi a dízelbotrányban érintett autók átalakítását Európában – jelentette ki Herbert Diess, a VW márkaigazgatója pénteken Wolfsburgban. Németországban az érintett járműveknek háromnegyede kapta már meg motorvezérlő szoftver frissítését, Európában pedig nagyjából több, mint a fele.
A világ más régióiban, egyebek között Észak-Amerikában is jól halad az átalakítás. A Volkswagen eddig több, mint 2,6 millió jármű átalakításával végzett a globálisan mintegy 11 millióból.