2024 április 27

Az üzleti kapcsolat 7 alappillére

Jó hallgató

A networking sikere nagyban múlik azon, hogy mennyire vagyunk jó hallgatóság, és mennyit tanulunk a hallottakból. Minél gyorsabban megtanuljuk, hogy mit kell tudnunk egymásról, annál gyorsabban születnek értékes kapcsolatok. Hallgassuk meg az emberek problémáit és szükségleteit, majd találjuk meg a lehetőséget arra, hogy segíteni tudjunk. Sok szempontból a networking a különböző kapcsolódási pontokról szól, de ehhez meg kell hallgatni a másikat!

Pozitív hozzáállású

Az első dolog, amit az emberek látnak belőlünk, a kisugárzásunk. Ha mindez negatív, az ellenszenvet vált ki az emberekből, ha pozitív, akkor az emberek szívesen működnek együtt és beszélgetnek velünk. A pozitív üzletemberek olyanok, mint a mágnes: az emberek többsége körülötte akar lenni, és hozzá küldi a barátait, családtagjait.

Együttműködő

Egy válaszadó azt mondta: „az emberek olyan személlyel akarnak kapcsolatot építeni, akinek együttműködő a hozzáállása.” Az emberek többsége nem akar olyannal kapcsolatot építeni, aki magának való. Az együttműködésre és a segítségre való hajlandóság elengedhetetlen a bizalom és az erős kapcsolatok kiépítésében!

Őszinte

Segítséget és hallgató füleket tudunk nyújtani, de ha nem érdekel őszintén a másik, azt azonnal érezni fogja. Ez az egész a hitelességről szól!

Racionális

Ha felkínálsz egy lehetőséget, információt, esetleg egy különleges kapcsolatot, és az adott személy nem él vele, ne vesztegesd az időd! Csak akkor sikerül létrehozni egy erős kapcsolatrendszert, ha az üzleti kapcsolatépítés mindkét félnek előnyös.

Megbízható

Az egyik válaszadó szerint: „nem számít, mennyire sikeres emberről van szó, ha nem bízom benne, nem akarok vele dolgozni.” Meg kell tudni bízni a felkért partnerben, és ugyanúgy megbízhatóságot kell tanúsítani cserébe.

Megközelíthető

Az emberek elfelejtik, hogy mit mondtál, vagy mit tettél, viszont arra emlékezni fognak, hogy milyen érzést váltottál ki belőlük. A hatékony networking a megközelíthetőségnél kezdődik, minden más csak ezután jön.

Ami igazán számít

Dr. Ivan Misner szerint: „A kapcsolatépítési képességek nagyon fontosak. Ami talán még ennél is fontosabb, hogy ezeket a képességeket fejleszteni kell, és hatékonyan kell tudni használni. Ez az, ami igazán számít!”

„A jutalékmentes üzleti modellt Magyarországon is sikerre juttató Business Network International (BNI®) konkurenciamentes üzleti csoportjaiban az „Aki ad, az nyer!”® filozófia mentén építhetik és mélyíthetik el kapcsolataikat a vállalkozók, mindez pedig 2017-ben is jelentős eredményeket hozott számunkra. Az idei évben megvalósult üzleti ajánlások összege meghaladja a 36 milliárd forintot, ami óriási növekedés a tavalyi 28 milliárdhoz képest! A networking ezért több mint szimpla kapcsolatépítés, mert benne van a tudatosság, egymás kölcsönös segítése!” – tette hozzá Avidor András, networking szakértő, a BNI® Magyarország igazgatója.