Véget ér egy korszak – eltűnnek a Dodge izomautói
Az amerikai autógyártó Dodge hétfőn bejelentette, hogy a továbbiakban már nem fognak nagyteljesítményű belsőégésű motorral szerelt izomautókat gyártani. A márka pont az ilyen járművekről lett világhírű, a legnépszerűbb a Challanger és a Charger modellek voltak.
A Dodge a Stellantis érdekeltségébe tartozik, a Stellantis már tavaly a csoport egészére vonatkozóan nagyszabású EV törekvésekről számolt be, ezúttal a Dodge tesz merész lépéseket az elektromos autózás felé. Az autógyártó-csoport beszámolója szerint az ikonikus belsőégésű motorral szerelt Dodge-ok korszaka véget ér.
Tim Kuniskis, a Dodge vezérigazgatója szerint egy „sikeres korszak zárul le, ezzel egyidejűleg az elektromos autózásra való áttéréssel egy új, fényes jövő előtt áll a márka.” A Stellantis a közelmúltban bejelentette, hogy 99 millió dollárt költene amerikai gyártóegységek fejlesztésére, az érintett üzemekben elektromos és hibrid motorokat terveznének.
Az autógyártó sajtóközleménye szerint a 2023-ban érkező Challanger és Charger modellek lesznek az utolsó igazi izomautók, ezt követően távoznak a V8-as motorral szerelt izomautók a Dodge modellpalettájáról. A Stellantis állítása szerint ők fogják piacra dobni a világ első elektromos izomautóját 2024-ben, tehát van rá esély, hogy a nagynevű Challanger és Charger modellek visszatérnek a jövőben, elektromos kivitelben.
Egyre népszerűbbek az elektromos és a hibrid hajtással szerelt járművek az USA-ban is
A Cox Automotive beszámolója szerint a második negyedévben összesen 442 740 darab elektromos vagy hibrid hajtással szerelt modell talált gazdára a tengerentúlon, ami éves szinten 12.9 százalékos növekedést jelent. A második negyedévben az amerikai autópiac 12.6 százalékát uralták a zöld” járművek.
Az Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram és Vauxhall márkákat összefogó Stellantis a csoport egészére vonatkozóan nagyszabású EV törekvésekről számolt be korábban. A Stellantis csoport 2025 végéig több mint 30 milliárd dollárt költene elektromos autók és azokhoz kapcsolódó szoftverek fejlesztésére. Az autógyártó-csoport tervei szerint 2030-ra Európában a csoport eladásainak 70 százalékát, Amerikában az eladások 40 százalékát az elektromos és hibrid járművek teszik majd ki.
A Stellantis részvények értéke idén 20.10 százalékkal csökkent, az elmúlt 1 év alatt pedig 28.07 százalékot esett a részvény árfolyama.