2024 november 15

Változik a világ – a Ferrari is belépne a SUV-ok piacára

A Ferrari nagyszabású tervekről számolt be, az évtized végéig jelentős változások mehetnek végbe az olasz autógyártó háza táján. Tom Narayan, az RBC elemzője szerint fényes jövő előtt állhat az olasz márka, ha sikerül valóra váltani a terveket.

Az elemző szerint a Ferrari 2030-ra évi 20 ezer járművet gyártana le. A globális autópiacon ez nagyon alacsony szám, éves szinten közel 80 millió személyautó talál gazdára a világban, azonban egy olyan exkluzív autógyártó számára, mint a Ferrari a 20 ezer értékesítés igen is soknak számít. A menedzsment nem közölt pontos számokat, azonban annyit elárultak, hogy a közeljövőben várható számos új modellt dobhat piacra a Ferrari.

2021-ben 11 155 darab Ferrarit értékesített az autógyártó, ami 4.7 milliárd dolláros árbevételt generált az olasz márka számára. Az eladott modellek átlagára több mint 420 ezer dollár.

(www.shutterstock.com)

Megéri bevállalni?

A nagy kérdés, hogy megéri-e bevállalni a Ferrarinak azt, hogy jelentősen több modellt gyártson le évente, ezáltal csökkenjen a márka exkluzivitása. A Porsche példája motiváló lehet a Ferrari számára. A német autógyártó 2002-ben dobta piacra a Cayenne névre keresztelt luxus SUV-ot. A Cayenne megjelenése előtt éves szinten durván 50-60 ezer modellt értékesített a Porsche, 2021-ben pedig már több mint 300 ezer Porschét értékesítettek globálisan. A tavalyi eladások több mint felét, durván 170 ezer darabot a SUV modellek tették ki.

(www.shutterstock.com)

A Ferrari is belépne a luxus SUV-ok piacára, a tervek szerint a Purosangue névre keresztelt SUV bemutatása szeptemberre várható. Előzetes becslések szerint a 800 lóerős V12-es motorral szerelt SUV listaára 350 ezer dollár környékén indul majd. A menedzsment becslései szerint az eladások 20 százalékáért lenne felelős az új modell, Narayan szerint azonban ez a szám túl alacsony, az elemző szerint jóval magasabb a potenciál a szegmensben, azonban vélhetően nem megy 50 százalék fölé az arány, mint a Lamborghini vagy a Porsche esetében.

Narayan elégedett a Ferrari növekedési terveivel, 275 dolláros célár mellett vételre ajánlja a részvényt, ami a jelenlegi árfolyamhoz képest közel 50 százalékos felértékelődési potenciált jelent. A folytonos növekedés kulcsfontosságú lesz az elemző szerint, Narayan szerint 2025-re évi szinten már 15 ezer modellt adhat el a Ferrari. Narayan az optimista elemzők közé tartozik a Wall Street-en. Az elemzők átlagos célára 221 dollár, a vélemények azonban megoszlanak. Az elemzők 50 százaléka ajánlja vételre a részvényt, az S&P 500 esetében átlagosan például 58 százalék ez az arány.

A Ferrari részvényei idén közel 30 százalékos mínuszban vannak, míg az elmúlt 1 év során több mint 8 százalékkal csökkent a részvények értéke.