Újfent nem voltak olyan kapósak a kínai elektromos autók
A Li Auto, a NIO és az XPeng szállítási számai februárban sorozatban a második hónapban csökkentek. Az amerikai tőzsdén jegyzett kínai EV gyártó startup trió részvényei negatív tartományba fordultak az előzetesen vártnál alacsonyabb szállítási számok következtében.
A Li Auto, a NIO és az XPeng kedden publikálta a februári szállítási számokat. A három kínai EV gyártó együttesen 20 770 elektromos autót szállított le februárban, ami éves szinten 106 százalékos növekedést jelent. A szállítási számok azonban december óta csökkennek. Decemberben még rekordot jelentő, 40 576 darab leszállítást láthattunk a három autógyártótól, januárban már csak 34 842 darabon alakult ez a szám.
A NIO 6 131 autót szállított le február során, januárban 9 652 NIO modell talált gazdára. Decemberben azonban jóval nagyobb volt a NIO modelljei iránti kereslet mértéke, 10 489 jármű érkezett meg újdonsült tulajdonosaikhoz. A NIO történelme legjobb hónapját novemberben zárta, akkor 10 878 darab Nio modell kelt el. 2021-ben összesen 91 429 darab Nio-t szállítottak le, 2020-hoz képest 109 százalékos volt a növekedés mértéke.
Az XPeng szállítási számai a NIO-hoz hasonlóan alakultak februárban, 6 225 darab XPeng modellt értékesítettek. A csökkenő tendencia itt is megfigyelhető, januárban még 12 922 autót szállítottak le, decemberben pedig az XPeng 16 000 darab modellt szállított le, ami havi szinten új rekordot jelentett a társaság számára. 2021-ben összesen 98 155 darab XPeng modell talált gazdára, amely 263 százalékos növekedést jelentett 2020-hoz képest.
Februárban a Li Auto modelljei voltak a legkapósabbak, 8 414 darab jármű talált gazdára. Versenytársaihoz hasonlóan a globális chiphiány és a magas infláció következtében a Li szállítási számai is csökkennek december óta. Januárban 12 268 darab elektromos autót szállítottak le, decemberben pedig rekordot jelentő, 14 087 darab Li modell érkezett meg újdonsült tulajdonosaikhoz. Li korábban a tavalyi év egészére vonatkozóan 90 491 darab leszállításról számolt be, ami éves szinten 177 százalékos növekedést jelentett.
Február alapvetően gyenge hónapnak számít az autóiparban, általánosságban kevesebben vásárolnak új autót az év ezen időszakaszában. Emellett a koronavírus és a globális chiphiány is negatívan érintette az autóipar működését.
A növekvő infláció, a kamatemeléssel kapcsolatos félelmek és az orosz-ukrán konfliktus következtében nehéz helyzetbe kerültek az innovatív startup vállalatok. A Li Auto idén 5.23 százalékos mínuszban van, a NIO részvények értéke 30.97 százalékkal csökkent 2022-ben, míg az XPeng 32.76 százalékos mínuszban áll.
Forrás: Barron’s
Borítókép forrása: www.shutterstock.com