2024 november 15

Tőzsdére lépne a svéd EV gyártó, a Polestar

Az elektromos járműgyártással foglalkozó Polestar hétfőn bejelentette, hogy megállapodást kötött az amerikai Gores Guggenheim SPAC-al, melynek követeztében tőzsdére lépne. A svéd székhelyű, ám kínai tulajdonban álló cég értékeltsége elérheti a 20 milliárd dollárt is.

A Polestar, a Volvo leányvállalata, prémium kategóriás elektromos autók gyártására fókuszál és jelenleg a kínai Zhejiang Geely csoport tulajdonában áll. A Volvo 2010 óta szintén a Geely tulajdonában van. A Polestar először a Polestar 1 nevű retró stílusú, nagy teljesítményű, limitált példányszámban gyártott plug-in hibrid sportkupéval lépett piacra még 2020-ban. A teljesen elektromos hajtással szerelt 4 ajtós szedán, a Polestar 2-es modellszéria nem titkoltan a Tesla Model 3 ellen érkezett. A Polestar 3 nevű SUV gyártása a tervek szerint 2022-ben kezdődik az Egyesült Államokban és Kínában. 2020-ban összesen 8811 darab Polestar talált gazdára, míg 2021 első 6 hónapjában összesen 8618 példányt értékesítettek.

A hírek hatására a NASDAQ-on jegyzett Gores Guggenheim részvényei 4.71 százalékos pluszban zárták a hétfői kereskedési napot.

„A bevont forrásokat a technológiánk fejlesztésére tudjuk fordítani, ezáltal még versenyképesebbé válhatunk.” mondta el Thomas Ingenlath a Polestar vezérigazgatója a Reutersnek.

A Polestar az idén már 550 millió dollár tőkét vont be, emellett olyan tervekről is beszámoltak, hogy 2022-től a Volvo Dél-Karolina állambeli üzemében is gyártanának elektromos Polestar modelleket.

A gyártó tervei szerint 4 éven belül, éves szinten akár 290 ezer Polestar modell is készülhet. A Polestar az idei évre vonatkozóan 1.6 milliárd dolláros árbevétellel kalkulál, míg jövőre ennek a dupláját prognosztizálja.

A Polestar elsődlegesen az amerikai és a kínai piacokra fókuszál, de nagy szerepe van Európának is. Thomas Ingenlath elmondása szerint 2022-ben is az ideihez hasonló, nagy mértékű növekedési kilátásai lesznek az autógyártónak. A Polestar szüntelenül keresi az ügyfélkörének bővítési lehetőségeit. A fő stratégia alapján folyamatosan növelik a márkakereskedéseik számát a meglévő piacokon és emellett folyamatosan terjeszkednek új piacokra is.

A SPAC ügyletek népszerűsége az elmúlt időszakban némileg lecsökkent, azonban a Polestar megállapodása az egyik legnagyobb értékű SPAC akvizíciós ügylet lehet.