Történelmi típusneveket élesztene újjá a Ford
A Ford palettáján a közel jövőben hamarosan még több nagymúltú, legendás modellnév köszönhet vissza. Az európai részleg tervezésért felelős vezetője szerint a történelmi típusnevek, mint például a Mustang vagy a Puma pozitív érzelmeket válthatnak ki az új autók kapcsán.
A Ford mostanság a SUV szegmensben tett már példát ilyenre, így született meg a Kuga, az elektromos Mustang Mach-E vagy a Puma is. Ezen három modell mindegyike sportos, nagymúltú elődökről kapta nevét. A Kuga fonetikusan kapcsolódik a 90-es évek népszerű Cougar kupéjához. A szintén kupé Ford Pumát 1997-2002 között gyártották, majd a név 2019-ben tért vissza, egy crossover formájában. A Ford tervei szerint az elkövetkező években még több elfeledett modellnév éledhet újjá.
Murat Gueler, európai részleg tervezésért felelős vezetője elmondta, hogy a Ford a múltban sikeres modelleknek csupán a nevét használná újra, dizájn terén egyelőre nem terveznek elindulni az egyébként egyre népszerűbbé váló modern-retro vonalon.
„Az iparág a legőrültebb időszakában van, azóta, hogy 20 évvel ezelőtt csatlakoztam. Még sose láttam ilyennek. Folyamatosan jönnek az új modellek a piacra, a fogyasztókat mindenféle információval bombázzák. Nagyon sok új EV érkezik például az egyre versenyképessebbé váló kínai piacról, Korea szintén versenyképes, gyönyörű dizájnnal és magas technológiai felszereltséggel bíró autókat gyárt. A kérdés az volt, hogy hogyan pozicionáljuk magunkat? Úgy gondolom, hogy a nagymúltú nevek újraélesztése érzelmi kötődést válthat ki vásárlóinkból, már a név maga is olyan történeteket mondd el, amit más gyártóknál nem találunk meg.” mondta Gueler.
Gueler nem nevezett meg egyelőre konkrét neveket, azonban azt megjegyezte, hogy az egyébként már ismert nevek használata segíthet kitűnni a rohamosan növekvő EV szektorban. Az idősebb generáció gyerekkorában biztosan hallott, álmodozott a népszerű Capri, Cortina, Escort, Probe vagy például a Sierra modellekről. Előfordulhat, hogy a Ford is ezek közül választja ki következő, vélhetően elektromos modelljének a nevét.
„Sokan kételkedtek, amikor a Ford piacra dobta a teljesen elektromos Mustang Mach-E-t. Azonban úgy tűnik, hogy jó ötlet volt a névválasztás, a Mustang név tekintélyt ad a modellnek. A historikus nevek használatával lehetőségünk nyílik arra, hogy felfrissítsük a modellpalettánkat és megkülönböztessük magunkat más gyártóktól.”
Az autógyártók részvényeinek árfolyamában egyébként a vártnál kisebb mértékben jelent meg a chiphiány negatív hatása, holott az a globális autógyártást erősen lekorlátozta. Az autógyártók a tervezettnél 10-15 százalékkal kevesebb autót tudnak legyártani 2021-ben. A Ford például a nehézségek ellenére is bombaformában van, idén több mint 45 százalékkal nőtt a Ford részvények értéke. A Ford ugyan a vártnál kevesebb autót értékesített, azonban sikerült olyan árazási stratégiát kialakítaniuk, aminek következtében az autógyártó profitlabilitása megnőtt.