2025 július 23

Több mint egymillió autóeladás fél év alatt – Erős félévet zárt a Renault Csoport

A Renault Csoport globálisan 1,17 millió járművet értékesített 2025 első félévében, ami 1,3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A személyautó-eladások és az Alpine sportmárka szárnyaltak, a haszongépjárművek és a Dacia visszaesést mutattak. Az elektromos modellek aránya 59 százalékra ugrott, a második félévben pedig hét új modell érkezik, köztük a Renault 4 E-Tech és a Dacia Bigster.

A Dacia eladásai visszaestek, mert Törökországban Renault a márkanéven árulják a modellt. Forrás: Renault

Emelkedő eladások és elektromos áttöréssel erős első félévet zárt a Renault Csoport

A Renault Csoport 2025 első hat hónapjában világszerte 1,17 millió járművet értékesített, ami 1,3 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A francia konszern globális szinten tehát bővülni tudott, ugyanakkor az egyes márkák teljesítménye meglehetősen vegyes képet mutatott. A vállalat új modellekkel és frissítésekkel készül a második félévre – számolt be az eredményről a féléves jelentésében a francia vállalat.

A Renault szárnyaló személyautó-eladásokról számlt be de visszaesett a haszongépjármű-piac

A Renault márkanév alatt forgalmazott személyautók eladásai kifejezetten jól alakultak: 12 százalékkal, több mint 642 ezer darabra nőttek. Ezzel szemben a könnyű haszongépjárművek piaca jelentős visszaesést mutatott, 23 százalékos csökkenéssel, alig 166 ezer darabra. A Dacia eladásai is enyhén visszaestek és 0,7 százalékkal csökkentek. Ez részben azzal magyarázható, hogy a Duster modellt Törökországban már nem Dacia, hanem Renault márkanév alatt forgalmazzák. A sportos Alpine márka viszont látványos, 85 százalékos ugrást produkált, több mint ötezer járművet értékesítve a félév során.

Európai piacon Clio és Sandero vezeti a növekedést

A Renault Csoport számára kulcspiacnak számító Európában az eladások 5,4 százalékkal emelkedtek, összesen 708 ezer járműre. A Clio és a Sandero továbbra is a cég két legnépszerűbb modellje a régióban, stabil kereslettel. Az elektromos járművek terén is fontos mérföldkőhöz érkezett a vállalat: a Renault márka globális eladásain belül az elektromos és részben elektromos modellek már az értékesítések 59 százalékát teszik ki, ami jól tükrözi a konszern gyorsuló átállását a fenntartható mobilitás felé.

Új modellek, új piacok, a második félévre is erős tervei vannak a Renault-nak

A cég nem csak a múltbéli számokkal kívánja fenntartani lendületét: 2025 második felében összesen hét új modell piaci bevezetését tervezi. Ezek közé tartozik az elektromos Renault 4 E-Tech, a régóta várt Dacia Bigster, az Alpine A390, valamint a nemzetközi piacra szánt Renault Boreal. Emellett két meglévő modell, a Renault Austral és az Espace frissített változata is piacra kerül. Új országokban debütál majd a Grand Koleos és a Kardian modell is, ezzel erősítve a márka globális jelenlétét.

A Renault Csoport tehát egyértelműen a növekedés és az elektromos átállás útján halad tovább – miközben diverzifikált márkastratégiával és új modellek bevezetésével igyekszik ellensúlyozni az olyan piaci kihívásokat, mint a haszongépjárművek iránti kereslet csökkenése.

Címlapkép forrása: Renault Csoport

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.