2025 július 26

Szárnyaló eladások, visszaeső nyereség – Ez történt a Hyundai második negyedévében

Vegyes képet mutatott a Hyundai Motor második negyedéve. Miközben a dél-koreai autógyártó története legmagasabb bevételét könyvelhette el a növekvő globális eladásoknak köszönhetően, a vállalat nyeresége csökkent, főként az emelkedő költségek és a vegyes régiós teljesítmény miatt.

Rekordot döntött a Hyundai bevétele, de mégis csökkent a bevétel. Forrás: Unsplash

Rekordbevételt ért el a Hyundai – mégis visszaesett a profit

A Hyundai Motor, Dél-Korea legnagyobb autógyártója történetének eddigi legmagasabb negyedéves bevételét érte el 2025 második negyedévében. A kiváló eredményt a globális autóeladások növekedésének köszönheti. A bővülő értékesítések ellenére azonban a vállalat adózott eredménye és üzemi nyeresége jelentősen visszaesett az előző évhez képest, ami az emelkedő költségek és a gyengülő nyereségesség jele – számolt be a hírről a Reuters.

A Hyundai csütörtökön közzétett pénzügyi jelentése szerint a bevétel éves szinten 7,3 százalékkal, 48,3 ezer milliárd wonra, azaz hozzávetőleg 35 milliárd dollárra nőtt. Ez új negyedéves rekord a cég történetében. Az adózott eredmény viszont 22,1 százalékkal 3 250 milliárd wonra csökkent. Az üzemi nyereség 15,8 százalékkal, 3 600 milliárd wonra esett vissza, még úgy is, hogy ez meghaladta az elemzők által várt 3 500 milliárd wonos szintet.

Több jármű, vegyes globális teljesítmény

A második negyedévben a Hyundai összesen 1,066 millió járművet értékesített világszerte, ami 0,8 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A növekedés régiónként eltérő képet mutat:

  • Észak-Amerikában 3,3 százalékkal nőttek az eladások.

  • Dél-Amerikában 6,6 százalékkal nött,

  • Európában 2,6 százalékkal emelkedetek az eladások.

  • Dél-Koreában 1,5 százalékkal több lett az eladás.

  • a Közel-Keleten és Afrikában 10,2 százalékkal emelkedtek a számok.

Ezzel szemben Indiában 11,5 százalékkal, Kínában 12,6 százalékkal, míg az ázsiai és csendes-óceáni térségben 4,1 százalékkal csökkent az értékesített darabszám. Ez részben a verseny erősödésére, részben a gazdasági környezet romlására vezethető vissza.

Mi áll a profitcsökkenés mögött?

A vállalat közleménye szerint a növekvő működési költségek, az árfolyamhatások és a kedvezőtlen piaci trendek egyes térségekben húzták vissza a profitabilitást. A Hyundai továbbra is jelentős összegeket költ az elektromos járművek fejlesztésébe. Továbbá az új technológiák, például az önvezető rendszerek piacra vitelére is nagy hangsúlyt fektet, amelyek rövid távon pozitívan hatnak az eredményekre.

Címlapkép forrása: Unsplash

Legnézettebb Tartalmak

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.