
Stabil a BMW, szárnyal a MINI – Növekedés Európában, visszaesés Kínában
A BMW-csoport eladásai vegyesen alakultak 2024 első felében. Miközben Európában és Amerikában növekedni tudott a vállalat, Ázsiában, különösen Kínában komoly visszaeséssel szembesült. A MINI látványosan erősödött, az elektromos modellek továbbra is húznak, de a BMW márka eladásai gyengültek. A globális kereslet átrendeződése új kihívások elé állítja a német autógyártót.

Stabil félévet zárt a BMW. Forrás: Unsplash
Nőtt a BMW eladása Európában, visszaesett Kínában
Változó világban lavíroz a BMW, Európa húz, Kína visszaesik, az elektromos modellek viszont jól teljesítettek idén. A BMW-csoport globális eladásai vegyes képet mutattak 2024 első felében. Az európai és amerikai piacok stabil vagy növekvő keresletet mutattak, Ázsiában, különösen Kínában komoly visszaeséssel kellett szembenéznie a német autóipari óriásnak. A BMW márka gyengébben szerepelt, miközben a MINI szárnyal, a Rolls-Royce eladásai pedig stabilizálódtak. A teljesen elektromos modellek továbbra is húzóágazatnak számítanak, bár a növekedési ütem mérséklődött a tavalyihoz képest.
Visszafogott féléves eredmények, enyhe növekedés a második negyedévben
A BMW Group 2024 első félévében összesen 1,207 millió autót értékesített, ami 0,5 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. A második negyedévben azonban enyhe 0,4 százalékos növekedést sikerült elérni, összesen 621 271 darab eladott járművel. Ez a szerény bővülés azonban nem tudta kompenzálni az első negyedév gyengélkedését, különösen az ázsiai régió visszaesése miatt.
A BMW márka gyengébben teljesít, a MINI berobbant
A BMW márka eladásai az év első felében 2,3 százalékkal 1,071 millió darabra csökkentek, és a második negyedévben is hasonló trend folytatódott, 2,6 százalékos visszaeséssel. A MINI ezzel szemben komoly növekedést mutatott: az első félévben 17,3 százalékkal nőtt az értékesítés, elérve a 133 778 darabot, míg a második negyedévben 33,1 százalékos ugrást produkált a márka.
A Rolls-Royce eladásai visszafogottan, de stabilan alakultak. Az első félévben 0,8 százalékkal 2796-ra estek vissza, viszont a második negyedévben már 9,4 százalékos növekedést mutattak.
Elektromos BMW-modellek: lassuló, de kitartó növekedés
A BMW-csoport elektromos járműveiből az év első felében 220 540 darabot értékesítettek, ami 15,7 százalékos növekedést jelent. Ez ugyan elmarad a 2023 első felében mért 24,6 százalékos bővüléstől, de így is jól tükrözi a prémiumgyártó fokozódó elköteleződését az elektromobilitás irányába.
Európa tartja a frontot, Németország és az EU piacai jól teljesítettek
Európában a BMW-csoport 2024 első félévében 8,2 százalékkal növelte eladásait, 497 778 autó értékesítésével. A második negyedév különösen erős volt, 10,1 százalékos növekedést és 255 910 eladott járművet mutatva.
A vállalat hazai piacán, Németországban, az első félévi eladások 3,6 százalékkal 135 182 darabra, míg a második negyedévben 7,8 százalékkal 73 740 darabra emelkedtek.
Kínában komoly a visszaesés és Ázsia egészét is visszarántotta
Ázsiában a BMW csoport 11,1 százalékkal kevesebb járművet értékesített, összesen 438 294 darabot az első félévben. A második negyedév sem hozott fordulatot, sőt, a visszaesés 10,1 százalékra gyorsult.
A régión belül Kína különösen gyenge teljesítményt mutatott. Az első hat hónapban 317 862 darab jármű kelt el, ami 15,5 százalékos csökkenést jelent, míg a második negyedévben 13,7 százalékos visszaesést könyvelhettek el, 162 667 darabbal.
Stabil a növekedés Amerikában
Az amerikai kontinensen a BMW-csoport 3,4 százalékkal növelte eladásait az első félévben, 237 167 darabra. Ebből az Egyesült Államok 193 091 darabot értékesített. Ez az eredmény 2,7 százalékos bővülésnek felel meg.
A második negyedévben az USA piacán 1,4 százalékos növekedést regisztráltak, 98 504 eladott autóval. A teljes amerikai régióban 1,7 százalékos bővülést értek el.
A BMW idén stabilan teljesített
A BMW-csoport idei első féléve összességében stabilnak mondható, de a régiós eltérések látványosak. Európa és Amerika pozitívan teljesít, a MINI pedig kiemelkedő növekedést mutatott. Kína gyengesége azonban jelentős nyomást gyakorol az összesített eredményekre. Az elektromos modellek továbbra is növekedési pályán maradtak, de a lendület lassulása arra utal, hogy a prémium e-mobilitás piacán is egyre élesebb verseny zajlik.
A következő félév kulcskérdése az lesz, hogy a BMW milyen gyorsan tudja stabilizálni ázsiai teljesítményét, és tud-e tovább kapaszkodni az elektromos átállás útján.
Címlapkép forrása: BMW
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.