Padlón a brit autópiac
A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) kedden azt közölte, hogy idén szeptemberben 215 ezer 312 új autót értékesítettek, 34,4 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 328 ezer 41-nél. A dízelüzemű autók szeptemberi eladása éves összevetésben 77,3 százalékkal 10 ezer 658-ra zuhant, az összeladáson belül a piaci részesedésük 5 százalékra zsugorodott a tavaly szeptemberi 14,3 százalékról.
A benzinüzemű autók értékesítése 46,6 százalékkal, 94 ezer 314-re süllyedt, piaci részesedésük a szeptemberben eladott új autó körében 50 százalék alá, 43,8 százalékra csökkent a tavaly szeptemberi 53,8 százalékról – adta hírül a távirati iroda.
A legnagyobb mértékben a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles,BEV) eladása nőtt, 49,4 százalékkal, 32 ezer 721-re és ezeknek az autóknak a piaci részesedése 15,2 százalékra emelkedett a tavaly szeptemberi 6,7 százalékról. A hibrid-elektromos (HEV) autókból 24 ezer 961 talált vevőre, ami ugyan 5,1 százalékkal kevesebb tavaly szeptemberrel összevetve, de piaci részesedésük így is 8 százalékról 11,6 százalékra nőtt.
Az SMMT adatai szerint az idei első 9 hónapban 1 millió 316 ezer 614 új autót értékesítettek Nagy-Britanniában, 5,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A vizsgált időszakban a dízelüzemelésű autók piaci aránya 8,9 százalékra esett a tavalyi első kilenchavi 16,8 százalékról, a benzines autóké pedig 57,9 százalékról 47,2 százalékra csökkent, miközben a BEV autóké 5,4 százalékról 9,5 százalékra, a HEV autóké pedig 6,7 százalékról 9,1 százalékra nőtt.
Nagy-Britanniában tavaly 1 millió 630 ezer új autót adtak el, ami 29,4 százalékos csökkenés a megelőző évhez képest, és a legnagyobb esés 1943 óta. Európa második legnagyobb autópiacán a 2016-os csúcs után tavaly már a negyedik egymást követő évben csökkent az új autók értékesítése. 2016-ban még 2 millió 690 ezer új autót vásároltak Nagy-Britanniában.