Nagy kihívást jelent a járműiparnak a saját szoftverfejlesztés
Az iparág szoftverközpontú autókra való átállása „hatalmas kihívás” az olyan klasszikus beszállítók számára, mint a Volkswagen – mondta a duisburgi egyetem autóipari tanszékének a professzora.
„Ezt jelzi a Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess leváltása is. Az autógyártók vagy olyan technológiai vállalatokká válnak, mint a Google, az Apple, a Microsoft, vagy függővé válnak a szoftveres óriásoktól” – mutatott rá a szakértő, hozzátéve, hogy a Tesla például úgy döntött, technológiai vállalattá válik. A Volkswagen péntek este jelentette be, hogy Diess átadja hivatalát a Porsche vezérének, Oliver Blume-nak. Blume-ot már jó ideje lehetséges utódként tartották számon: neve többször is felmerült a színfalak mögött, amikor tavaly kiújult a Diess és a nagyhatalmú üzemi tanács közötti konfliktus a megszorító programok miatt.
A korábbi BMW-menedzser Diess vezette a Volkswagen e-mobilitás irányába végrehajtott átszervezését, valamint az üzleti profil mobilitási szolgáltatásokkal való bővítését. Az utóbbi időben azonban számos probléma jelentkezett, különösen a vállalat saját szoftverének akadozó és hatalmas költségeket felemésztő fejlesztésével. A tervek szerint a szoftverfejlesztő leányvállalat, a Cariad saját jármű-elektronikai szoftverét 2026-tól a teljes Volkswagen konszern használatba vette volna. A jelentős profitot termelő Porsche számára azonban ez már túl késő, így a sportautó-gyártó egyelőre saját maga fejleszti a szoftvereket modelljeihez – ismertette a távirati iroda.