Nagy-Britanniában nőtt az új autók eladása
Nagy-Britanniában 8,2 százalékkal, 142 ezer 876-ra nőtt az új autók eladása januárban az egy évvel korábbihoz képest. Ezzel már a másfél éve minden hónapban emelkedést jegyeztek fel. Derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján hétfőn közzétett adatokból.
A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 10,1 százalékkal, 9348-ra csökkent. Piaci részesedésük az eladásokból 6,5 százalékra zsugorodott a tavaly januári 7,9 százalékról. Idén januárban 81 ezer 905 új benzinüzemű autót adtak el. Ez 7,5 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest, a piaci részarányuk ugyanakkor 57,7 százalékról 57,3 százalékra zsugorodott.
A hibrid hajtású (HEV) autókból 18 ezer 744 talált vevőre a múlt hónapban. 1,2 százalékkal kevesebb éves összevetésben, a piaci részesedésük pedig a tavaly januári 14,4 százalékról 13,1 százalékra mérséklődött. A külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) autók eladása 31,1 százalékkal, 11 ezer 944-re nőtt éves szinten, piaci részesedésük 6,9 százalékról 8,4 százalékra emelkedett. A csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) száma 21 százalékkal, 20 ezer 935-re nőtt. Piaci részesedésük a tavaly januári 13,1 százalékról 14,7 százalékra emelkedett.
A legnépszerűbb autók
Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán januárban a három legkeresettebb új autótípus a Kia Sportage (4239), a Ford Puma (4201) és a Nissan Qashqai (4008) volt. Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035. Nagy-Britanniában tavaly 1 millió 903 ezer új autót adtak el, 17,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az eladások tavalyi növekedése ellenére az értékesített új autók száma még mindig 17,7 százalékkal elmaradt a világjárvány előtti szinttől.
Rekordszámú, csaknem 315 ezer új, csak akkumulátorról üzemelő elektromos autót (BEV) adtak el tavaly. 17,8 százalékkal többet, mint 2022-ben, piaci részarányuk ennek ellenére 16,5 százalékra mérséklődött az egy évvel korábbi 16,6 százalékról.
Az eladott új autók esetében a dízelüzemelésűek piaci aránya tavaly 3,8 százalékra esett a 2022. évi 5,1 százalékról. A benzines autóké pedig 42,3 százalékról 40,7 százalékra zsugorodott. Miközben a hibrid-elektromosoké (HEV) 11,6 százalékról 12,6 százalékra nőtt. Míg a hálózatról is tölthető „plug-in” hibrid (PHEV) hajtásúaké 6,3 százalékról 7,4 százalékra emelkedett.
Borítókép forrása: Shutterstock