Megsínyli a chiphiányt a Tata Motors
A Tata Motors közleménye szerint az indiai székhelyű multinacionális autóipari gyártó vállalat továbbra is megsínyli a globális chiphiányt. Azonban az új autók iránti érdeklődés újra fellendült és kezd visszaállni a pandémia előtt megszokott szintekre.
A Tata Motors tulajdonában álló brit Jaguar Land Rover eladásaiból származik a csoport árbevételének a legnagyobb része. A Jaguar Land Rover eladási számai éves szinten 68 százalékkal nőttek tavalyhoz képest.
A Tata Motors közleménye szerint a chiphiány rövidtávon valószínűleg súlyosbodni fog. Arra az eshetőségre is felkészülnek, hogy a Jaguar Land Rover gyártási kapacitása akár a felére is csökkenthet a következő negyedév során.
A Tata Motors vesztesége a második negyedévben elérte az 598 millió dollárt. Ez jelentős javulás az első negyedévhez képest, ugyanis az év első három hónapját követően több mint 1 milliárd dolláros veszteségről voltak kénytelenek beszámolni.
Thierry Bolloré a Jaguar Land Rover vezérigazgatója szerint javulás tapasztalható, azonban a jelenlegi piaci környezet továbbra is számos nehézséget rejt magában. Azt is hozzátette, hogy a vállalat eladási számai a világ összes régiójában emelkedtek tavalyhoz képest. „Mindez demonstrálja a Jaguar és a Land Rover járművek magas vonzerejét.”
Áprilisban a Jaguar Land Rover két legnagyobb egyesült királyságbeli gyárában is le kellett állítani ideiglenesen a termelést a globális félvezetőhiány miatt. Más nagy autógyártók, mint például a GM, a Ford, a Mercedes, a Nissan vagy akár a Toyota is hasonló lépésekre kényszerültek.
A Jaguar Land Rover még februárban jelentette be, hogy a Jaguar összes modellje elérhető lesz tisztán elektromos hajtáslánccal is, legkésőbb az évtized végére.
A New York Stock Exchange-n jegyzett Tata Motors részvényei több mint 53 százalékos pluszban vannak idén. Az elmúlt egy év alatt közel 167 százalékkal erősödött a részvény árfolyama.
Forrás: BBC