2024 november 15

Megreformálná az EV szektort a Foxconn

Az Apple egyik legnagyobb külsős gyártójaként ismerté vált Foxconn hétfőn bemutatta az első három elektromos járművének prototípusát. A tajvani cég megreformálná az EV szektort, az okosjárműveket és a kiszervezést helyezné előtérbe.

A tajvani székhelyű Hon Hai Precision Industry, ismertebb nevén a Foxconn hétfőn három elektromos jármű prototípusát is bemutatta, ezen járművek az Model C, a Model E és a Model T nevet kapták. A Foxconn célja, hogy az EV törekvéseiket 2025-2026-ra egy közel 75 milliárd dollár értékű üzletággá fejlesszék ki.

A tajvani tőzsdén jegyzett Hon Hai Precision részvényei 7.6 százalékos pluszban vannak idén, míg az elmúlt egy év során több mint 30 százalékkal nőtt a részvények értéke.

A hétfőn bemutatott prototípusok közül a Model C egy SUV, a Model E egy az olasz Pininfarina által tervezett luxus szedán, míg a Model T egy busz. A 7 személyes Model C várhatóan leghamarabb 2023-ban léphet piacra, listaára várhatóan 30 ezer euró környékén indul. A gyártó ígérte szerint a Model C és a Model E hatótávja is 700 kilométer környékén lesz. A Model T ismerős márkajelzés lehet az autóiparban jártas olvasók számára, a Ford egyik legnépszerűbb modellje hallgatott a Ford T Model névre.

A Foxconn már 2020-ban bejelentette, hogy a iPhone-ok mellett a vállalat új vizekre evezne, szeretne és elektromosautó-gyártóvá, és szoftver, valamint alkatrész-beszállítóvá válni.

A kiszervezés (outsourcing) az autóiparban viszonylag ritka még, harmadik felek csak kevés autót szerelnek össze. De előfordul, például a Magna International személyében. Az autóalkatrész-beszállító járműveket tervez és gyárt olyan EV startupok számára, amelyek nem engedhetik meg maguknak a saját gyártás költségeit. Egy jó példa a helyzetre a Fisker. A Fisker első modelljét, az Ocean nevű SUV-ot várhatóan a jövő év végén kezdik el gyártani. Az Ocean gyártásáért a Magna International felel majd, míg a Fisker második járművét pont a Foxconn gyárthatja majd 2023 végén.

Egyelőre azonban még mindig kérdéses, hogy az autóiparban láthatunk e valaha olyan mértékű kiszervezést, mint az élet többi területén.