2025 március 30

Leáldozóban a Maserati vagy jön a feltámadás?– Egyre kevesebb az eladás, jöhet az új luxusstratégia

Drasztikusan visszaestek a Maserati eladásai, 260 millió eurós veszteséget termelt a Stellantisnak. A legendás olasz luxusmárka most személyre szabott szolgáltatásokkal és exkluzív gyártással próbál újra nyereségessé válni. Hogyan próbál kikecmeregni a válságból a luxus autó?

A Maserati válságba került – új stratégiával menekülne a luxusmárka

Drasztikus visszaesést szenvedett el 2024-ben a Maserati, a Stellantis-csoport egyik leggyengébben teljesítő márkája. A luxusautó-gyártó tavaly mindössze 11 300 járművet adott el, ami a 2023-as 26 600 darabhoz képest komoly visszaesést jelent, és 260 millió eurós veszteséget eredményezett. A cég most személyre szabási szolgáltatásokkal és új modellekkel próbál visszatalálni a nyereségesség útjára – számolt be a luxus autógyár új terveiről a Reuters.

Drámai visszaesés az eladásokban, de nincs szó eladásról

A Maserati új vezérigazgatója, Santo Ficili, mindössze fél éve vette át a márka irányítását, és máris egyértelművé tette:

„Meg kell fordítanunk a sajnálatos negatív trendet.”

Bár a Stellantis egyre nagyobb nyomás alatt áll, hogy átstrukturálja 14 márkás portfólióját, a Maserati eladásáról szóló találgatásokat többször is cáfolták.

Ficili ugyanakkor elismerte, hogy a márka jövőjét alapjaiban kell újragondolni, és az értékesítések helyreállítása fokozatos stratégiai lépéseken keresztül történhet csak meg.

Új személyre szabási részleg: Officine Fuoriserie Maserati

A Maserati most 11 millió eurós beruházással elindította az „Officine Fuoriserie Maserati” nevű külön részleget a modenai központjában. Ez a részleg egyedi megrendeléseket teljesít majd – például exkluzív fényezést és belső kialakítást.

A cél, hogy:

  • a személyre szabott megrendelések aránya a tavalyi 12 százalékról legalább 20 százalékra emelkedjen,
  • napi 24 egyedi autó gyártását is kezelni tudják,
  • így a Maserati ne csak luxusmárkaként, hanem exkluzív élményként pozícionálja magát újra.

Figyelik az amerikai vámokat is

A márka stratégiáját a globális politikai és gazdasági környezet is befolyásolhatja. Ficili hangsúlyozta, hogy kiemelten követik az Egyesült Államokban várható autóipari vámintézkedéseket, amelyeket Donald Trump elnök vezetne be. Ezek hatással lehetnek az exportpiacokra és a Maserati tengerentúli terveire is.

Címlapkép forrása: Unsplash