
Majdnem egy milliárd dollár mínusz? – A NIO eladások rakétaként száguldanak a veszteség ellenére
Hiába ugrott meg az eladások száma, tovább nőtt a veszteség a NIO-nál. A kínai elektromosautó-gyártó az év első három hónapjában közel hét milliárd jüan mínuszt könyvelt el, miközben több mint 42 ezer járművet adott el. A vállalat ennek ellenére bizakodó és már a második negyedévben rekordbevételt és kiugró szállítási számokat vár.

A NIO autógyárnak a veszteségek ellenére rekordeladásai vannak. Forrás: NIO
Veszteséggel, de növekvő eladásokkal zárta a negyedévet a kínai NIO
Vegyes képet mutat a kínai elektromosautó-gyártó, a NIO 2025 első negyedéves jelentése. A bevételek emelkedtek, az eladások dinamikusan nőttek, ugyanakkor a veszteségek is tovább mélyültek. A vállalat bízik a második negyedév javuló teljesítményében – derül ki a cég friss negyedéves beszámolójából.
A NIO jelentése szerint idén májusában 23 231 járművet szállított ki, ami 13,1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
2025 első negyedévében a vállalat 42 094 intelligens elektromos járművet szállított ki, ami 40,1 százalékos éves növekedést jelent” – mondta William Bin Li, a NIO alapítója, elnöke és vezérigazgatója.
A gyártás erőteljes ütemben folytatódik és idén összesen 760 789 darab jármű készült globálisan.
Rekordközeli a veszteség, amely meghaladta a várakozásokat
A 2025 első negyedévében a NIO vesztesége elérte a 6,89 milliárd jüant, 957 millió dollárt, ami 30 százalékkal magasabb, mint az egy évvel korábbi 5,26 milliárd jüanos mínusz.
Ez jóval meghaladta az elemzők várakozását, akik 5,64 milliárd jüanos veszteséggel számoltak. A növekvő kiadások és az árverseny fokozódása komoly nyomást gyakorolt a cég eredményességére.
A bevétel meghaladta a 12 milliárd jüant
A vállalat ugyanakkor 22 százalékos bevétel növekedéséről számolt be. A bevétel 9,91 milliárd jüanról 12,03 milliárd jüanra emelkedett. Ez enyhén elmaradt a piaci konszenzusban szereplő 12,2 milliárd jüantól, de így is jelentős növekedésnek számít az EV-szektorban.
Negyven százalékkal több autót adott el a NIO mint tavaly
A NIO az első negyedévben 42 094 járművet értékesített, szemben az egy évvel korábbi 30 053 darabbal. Ez 40 százalékos éves növekedést jelent, ami figyelemre méltó a kínai elektromos járműpiac árérzékeny, kiélezett versenyében. A növekedés főként az új modelleknek és az export bővülésének köszönhető.
Optimista kilátások a második negyedévre
A vállalat szerint a 2025 második negyedévében a bevétel 12–15 százalékkal tovább nőhet, így 19,51–20,07 milliárd jüan közötti sávba kerülhet. Ezzel párhuzamosan a NIO 72–75 ezer elektromos jármű kiszállítását tervezi. Ez a terv további 70–78 százalékos bővülést jelentene negyedéves összevetésben.
Árrésnyomás és verseny a háttérben
A veszteségek növekedése mögött elsősorban a növekvő működési költségek, az intenzív piaci verseny, valamint az árkedvezmények állnak. A kínai piacon – különösen a Tesla, BYD és más helyi gyártók jelenlétében – a profitabilitás továbbra is kihívás a prémium EV-márkák számára.
Európában pedig az AutoWallis fogja értékesíteni a NIO márka autóit. A magyar vállalat megállapodott a NIO-val, hogy kizárólagos importőri jogokat szerez Magyarország mellett Ausztriában, Csehországban, Lengyelországban és Romániában. A hazai értékesítés már 2025 utolsó negyedévében elindulhat.
Címlapkép forrása: NIO