Lemaradt az EV versenyben a GM és a Ford
Az elektromos járművek piacán egyre nagyobb a verseny. A két amerikai autógyártó-óriás, a General Motors és a Ford lemaradni látszik az EV versenyben, ezért nagyszabású terveket készítettek.
Az elektromos autók népszerűsége az Amerikai Egyesült Államokban is növekedésnek indult. Azonban a General Motors és a Ford elektromos autózáshoz köthető veszteségei egyre csak nőnek. Most a vállalatoknak nehéz döntéseket kell hozniuk arról, hogy hogyan fogják az EV-k fejlesztésére szánt dollármilliárdokat elkölteni. Olyan döntéseket kell hozniuk, amelyeknek bizonyosan komoly következményei lesznek a részvényeik árfolyamára nézve.
Elektromos autózás – Óriási összegekről van szó
A Ford az elkövetkező néhány évben nagyjából 7 milliárd dollárt tervez költeni akkumulátorgyárak és EV-gyártó létesítmények építésére Kentuckyban és Tennessee-ben. A General Motors 2020 és 2025 között összesen 35 milliárd dollárt szán EV fejlesztésekre.
Az Egyesült Államokban gyártott elektromos autók értékesítése 47 százalékkal nőtt meg 2023 első felében 2022 azonos időszakához képest. Az első és a második negyedévben az EV-k eladási számai rekordot döntöttek. Az elektromos autók jelenleg az új járművek eladásainak mintegy 7 százalékát teszik ki az Egyesült Államokban. Kaliforniában ugyanez az arány 22 százalék.
A probléma az, hogy a „jutalom” nagy része egyetlen vállalathoz, a Teslához áramlik. Annak ellenére, hogy számos rivális nagyot lépett előre, Elon Musk cége még mindig az összes amerikai EV-eladás közel 60 százalékát tudhatja magáénak. Ez csak kis mértékben marad el a két évvel ezelőtti értéktől. A General Motorsnak a piac mindössze 6 százalékát sikerült megszereznie. A Fordnak még ettől is kevesebbet, az EV piac 5 százalékát. Ha a két amerikai autógyártó ikon abban reménykedik, hogy hosszú távú szereplők lesznek az EV szektorban, akkor nincs más választásuk, mint továbbra is hatalmas összegeket költeni az új modellek fejlesztésére.
Forrás: Marketwatch
Borítókép forrása: www.shutterstock.com