Rendkívüli Hírek:

2024 szeptember 25

Leleplezték a legújabb Ferrarit

Csütörtök délután bemutatta a Ferrari legújabb sportautóját, a Ferrari 296 GTB-t. A 296 név a hengerűrtartalomra (2.9) és a hengerek számára utal (6). Ez a modell lesz az első olyan sportautó a Ferrari palettáján, amit V6-os turbófeltöltős motorral és hibrid hajtáslánccal szerelnek majd. Az első modellek várhatóan 2022 első felében érkezhetnek meg boldog tulajdonosaikhoz.

Az újonnan tervezett V6-os erőforrás 2992 köbcentis, legnagyobb teljesítménye 654 lóerő, ehhez azonban még hozzátársul egy 7.45 kWh-s akkumulátorral szerelt 164 lóerős elektromotor is. A Ferrari azt is hozzátette, hogy az új V6-os motor új rekordot állított fel azzal, hogy 1000 köbcentinként 221 lóerőt produkál. A kisebb motor ellenére is a legújabb Ferrari modell teljesítménye 818 lóerősre duzzadt, amely 108 lóerővel több mint az aktuális modell, a V8-as motorral szerelt Ferrari F8 Tributo teljesítménye. 2022 végéig mindkét modell kapható lesz, majd ezt követően az F8 helyét teljes mértékben átveszi a 296 GTB. Mint minden Ferrarit, a bemutatás előtt ezt is keményen letesztelték a gyár Fiorano-i tesztpályáján. A legjobb körideje alapján 1.5 másodperccel gyorsabb az F8-nál.

A hibrid hajtásnak köszönhetően a 0-100-as sprintet 2.9 másodperc alatt abszolválja az új modell, míg a 0-200 km/h sebesség eléréséhez 7.3 másodpercre van szüksége. A Ferrari szerint a végsebessége elektronikusan 330 km/h-ra van korlátozva. Tisztán elektromos üzemmódban akár 25 kilométert is meg lehet tenni.

A Ferrari elmondása szerint a 296 GTB páratlan vezetési élményt nyújt, azonnali gázreakciót és szép hangot ígérnek. Nem titkolt szándékuk a nemrégiben bemutatott szintén V6-os motorral szerelt hibrid sportautó, az McLaren Artura ellen „versenyeztetni” a modellt. A Ferrari szerint a 296 GTB gyorsabb, mint az Artura, azonban súlyban 75 kilóval nehezebb brit vetélytársánál. A beltere az SF90-ben is látható dizájnt kapta, míg a külseje a Ferraritól megszokott gyönyörű, sportos formát hozza, erősen visszaköszönnek az 1963-as, legendás Ferrari 250 LM vonalai. Hivatalos listaárat egyelőre még nem hoztak nyilvánosságra, de vélhetően valamivel drágább lesz, mint az F8. A Ferrari F8 Tributo listaára 277 ezer dollárról indul az Amerikai Egyesült Államokban.

A Ferrari számára is egyre fontosabbá válik a környezetvédelem, az alacsonyabb szén-dioxid kibocsátás elérése. Ezen törekvéseknek köszönhetően a 296 GTB a Ferrari harmadik hibrid hajtással szerelt modellje. A 986 lóerős hibrid SF90 Stradale jelenleg is kapható, ez a modell volt a márka történelmének első sorozatban gyártott, plug-in hibrid sportautója. A legelső elektromos motort is használó modell a limitált számban gyártott LaFerrari nevű hiperautó volt. Ha minden a tervek szerint halad, akkor 2022-ben újabb hibrid modell érkezik az ágaskodó parpia modellpalettájára.

A Ferrari már előzetesen beharangozta, hogy ma fogja bemutatni a legújabb modelljét, így talán nem olyan meglepő, hogy az új modell érkezése már korábban beépült az árfolyamba és a bemutató napján már nem láthattunk nagyobb elmozdulást. A Ferrari részvényei 1.58 százalékkal emelkedtek csütörtökön, ezzel az elmúlt egy év során már 20.51 százalékos pluszt tud felmutatni.

200 napos mozgóátlagáról pattant vissza az árfolyam

Nemrégiben mi is beszámoltunk róla, hogy George Galliers a Goldman Sachs elemzője leértékelte a Ferrari részvényeit „Buy” értékelésről a „Hold” kihagyásával egyenesen „Sell” besorolásúra, emellett korábbi 227 dolláros célárát 207 dollárosra redukálta.

A Goldman Sachs szerint a Ferrari EV tervei rövid távon igen költségesek lehetnek a befektetők számára. „Bár a Ferrari EV törekvései hosszú távon vélhetően pozitívan hatnak majd a részvény árfolyamára, jelenleg úgy gondolom, hogy rövid távon sok bizonytalanságot hoz a befektetők számára.” írta George Galliers. A Goldman szerint a jövőbeli növekedéshez szükséges lesz az EV modellek bevezetése, noha az nem igazán passzol a Ferrari sportautó palettájához. „A belső égésű motor mindeddig az autóipar alapvető technológiája volt, azonban egyértelmű, hogy a jövőben egészen más technológiák lesznek az alapvetőek.”

Galliers szerint mivel a Ferrari egy szűk szegmenst céloz meg, így a növekedési lehetőségei korlátozva vannak. Azonban az is megfigyelhető, hogy a drága sportautókra az elmúlt időszakban is közel ugyanakkora volt a kereslet, mint a pandémia előtt.

Az biztos, hogy egy-egy jól eltalált modellel sok vevőt lehet átcsalogatni a konkurens sportautó gyártóktól.