Leleplezték a legújabb Ferrarit
Csütörtök délután bemutatta a Ferrari legújabb sportautóját, a Ferrari 296 GTB-t. A 296 név a hengerűrtartalomra (2.9) és a hengerek számára utal (6). Ez a modell lesz az első olyan sportautó a Ferrari palettáján, amit V6-os turbófeltöltős motorral és hibrid hajtáslánccal szerelnek majd. Az első modellek várhatóan 2022 első felében érkezhetnek meg boldog tulajdonosaikhoz.
Az újonnan tervezett V6-os erőforrás 2992 köbcentis, legnagyobb teljesítménye 654 lóerő, ehhez azonban még hozzátársul egy 7.45 kWh-s akkumulátorral szerelt 164 lóerős elektromotor is. A Ferrari azt is hozzátette, hogy az új V6-os motor új rekordot állított fel azzal, hogy 1000 köbcentinként 221 lóerőt produkál. A kisebb motor ellenére is a legújabb Ferrari modell teljesítménye 818 lóerősre duzzadt, amely 108 lóerővel több mint az aktuális modell, a V8-as motorral szerelt Ferrari F8 Tributo teljesítménye. 2022 végéig mindkét modell kapható lesz, majd ezt követően az F8 helyét teljes mértékben átveszi a 296 GTB. Mint minden Ferrarit, a bemutatás előtt ezt is keményen letesztelték a gyár Fiorano-i tesztpályáján. A legjobb körideje alapján 1.5 másodperccel gyorsabb az F8-nál.
A hibrid hajtásnak köszönhetően a 0-100-as sprintet 2.9 másodperc alatt abszolválja az új modell, míg a 0-200 km/h sebesség eléréséhez 7.3 másodpercre van szüksége. A Ferrari szerint a végsebessége elektronikusan 330 km/h-ra van korlátozva. Tisztán elektromos üzemmódban akár 25 kilométert is meg lehet tenni.
A Ferrari elmondása szerint a 296 GTB páratlan vezetési élményt nyújt, azonnali gázreakciót és szép hangot ígérnek. Nem titkolt szándékuk a nemrégiben bemutatott szintén V6-os motorral szerelt hibrid sportautó, az McLaren Artura ellen „versenyeztetni” a modellt. A Ferrari szerint a 296 GTB gyorsabb, mint az Artura, azonban súlyban 75 kilóval nehezebb brit vetélytársánál. A beltere az SF90-ben is látható dizájnt kapta, míg a külseje a Ferraritól megszokott gyönyörű, sportos formát hozza, erősen visszaköszönnek az 1963-as, legendás Ferrari 250 LM vonalai. Hivatalos listaárat egyelőre még nem hoztak nyilvánosságra, de vélhetően valamivel drágább lesz, mint az F8. A Ferrari F8 Tributo listaára 277 ezer dollárról indul az Amerikai Egyesült Államokban.
A Ferrari számára is egyre fontosabbá válik a környezetvédelem, az alacsonyabb szén-dioxid kibocsátás elérése. Ezen törekvéseknek köszönhetően a 296 GTB a Ferrari harmadik hibrid hajtással szerelt modellje. A 986 lóerős hibrid SF90 Stradale jelenleg is kapható, ez a modell volt a márka történelmének első sorozatban gyártott, plug-in hibrid sportautója. A legelső elektromos motort is használó modell a limitált számban gyártott LaFerrari nevű hiperautó volt. Ha minden a tervek szerint halad, akkor 2022-ben újabb hibrid modell érkezik az ágaskodó parpia modellpalettájára.
A Ferrari már előzetesen beharangozta, hogy ma fogja bemutatni a legújabb modelljét, így talán nem olyan meglepő, hogy az új modell érkezése már korábban beépült az árfolyamba és a bemutató napján már nem láthattunk nagyobb elmozdulást. A Ferrari részvényei 1.58 százalékkal emelkedtek csütörtökön, ezzel az elmúlt egy év során már 20.51 százalékos pluszt tud felmutatni.
Nemrégiben mi is beszámoltunk róla, hogy George Galliers a Goldman Sachs elemzője leértékelte a Ferrari részvényeit „Buy” értékelésről a „Hold” kihagyásával egyenesen „Sell” besorolásúra, emellett korábbi 227 dolláros célárát 207 dollárosra redukálta.
A Goldman Sachs szerint a Ferrari EV tervei rövid távon igen költségesek lehetnek a befektetők számára. „Bár a Ferrari EV törekvései hosszú távon vélhetően pozitívan hatnak majd a részvény árfolyamára, jelenleg úgy gondolom, hogy rövid távon sok bizonytalanságot hoz a befektetők számára.” írta George Galliers. A Goldman szerint a jövőbeli növekedéshez szükséges lesz az EV modellek bevezetése, noha az nem igazán passzol a Ferrari sportautó palettájához. „A belső égésű motor mindeddig az autóipar alapvető technológiája volt, azonban egyértelmű, hogy a jövőben egészen más technológiák lesznek az alapvetőek.”
Galliers szerint mivel a Ferrari egy szűk szegmenst céloz meg, így a növekedési lehetőségei korlátozva vannak. Azonban az is megfigyelhető, hogy a drága sportautókra az elmúlt időszakban is közel ugyanakkora volt a kereslet, mint a pandémia előtt.
Az biztos, hogy egy-egy jól eltalált modellel sok vevőt lehet átcsalogatni a konkurens sportautó gyártóktól.