Leértékelték a Ferrarit
George Galliers a Goldman Sachs elemzője hétfőn leértékelte a Ferrari részvényeit „Buy” értékelésről a „Hold” kihagyásával egyenesen „Sell” besorolásúra, tehát Galliers eladásra ajánlja a Ferrari részvényeit. A korábbi 227 dolláros célárát 207 dollárosra redukálta. Az elemzők általában csak egy fokozattal szokták emelni, illetve csökkenteni a részvények minősítéseit. Ha vételről leértékelnek egy papírt először általában tartásra ajánlják, majd később azt módosítják eladásra.
A kettős leértékelés hatására közel 3 százalékot estek a Ferrari részvényei a hétfői kereskedés során. A hétfői after marketben és a keddi pre marketben tovább esett a részvény árfolyama.
A Goldman Sachs szerint a Ferrari EV tervei rövid távon igen költségesek lehetnek a befektetők számára. „Bár a Ferrari EV törekvései hosszú távon vélhetően pozitívan hatnak majd a részvény árfolyamára, jelenleg úgy gondolom, hogy rövid távon sok bizonytalanságot hoz a befektetők számára.” írta George Galliers hétfőn. A Goldman szerint a jövőbeli növekedéshez szükséges lesz az EV modellek bevezetése, noha az nem igazán passzol a Ferrari sportautó palettájához. „A belső égésű motor mindeddig az autóipar alapvető technológiája volt, azonban egyértelmű, hogy a jövőben egészen más technológiák lesznek az alapvetőek.”
Galliers szerint mivel a Ferrari egy szűk szegmenst céloz meg, így a növekedési lehetőségei korlátozva vannak. Galliers azt is elmondta, hogy a Ferrari nem részesül a többi autógyártónál megfigyelhető hirtelen megnövekedett keresletből, mivel a drága sportautókra az elmúlt időszakban is közel ugyanakkora volt a kereslet, mint a pandémia előtt.
Ez a különbség leginkább az autógyártók részvény árfolyamában lehet szembe tűnő. A Ferrari részvényei az idei évben csökkenő, oldalazó mozgás mellett több mint 10 százalékot estek, míg például a General Motors közel 46 százalékkal erősödött, a népszerű Ford részvények árfolyama pedig több mint 69 százalékkal emelkedett 2021-ben.
A Ferrari előkelő státusza miatt a részvényeikkel a 2021-re becsült bevétel közel 42-szeresén kereskednek. A luxus szegmensben nem ritka az ilyen, például a LVMH, a világ vezető luxusmárka-csoportjának papírjai is az idei évre becsült bevétel 40-szeresén forognak. A GM és a Ford részvényei a 2021-re becsült bevétel körülbelül 13-szorosán vannak árazva.
A Goldman Sachs hétfői kettős leértékelésével az elemzők mindössze 36 százaléka ajánlja vételre a Ferrari részvényeit. Az S&P 500 indexben megtalálható vállalatokra átlagosan 55 százalékos a vételi ajánlások aránya.
Borítókép: Ferrari California parkol a budai várban, saját készítésű kép.
A jelen cikkben leírt információk, elemzések a szerző magánvéleményét tükrözik. A jelen cikkben leírtak nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (a továbbiakban: Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen cikk nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!