2025 július 25

Gyenge negyedév a Teslánál – Új stratégiával és olcsóbb modellel jöhet a fordulat?

Zuhanó bevétel és nyereség, visszaeső eladások. ATesla második negyedéves számai messze elmaradtak a várakozásoktól. Elon Musk cége ugyanakkor új, olcsóbb modellel próbál visszavágni a második félévben.

A Tesla eladásai gyengültek az idei évben. Forrás: Unsplash

Gyenge negyedévet zárt a Tesla

Az amerikai Tesla elektromosautó-gyártó 2025 második negyedévében 22,5 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 12 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál, és alulmúlta a 22,64 milliárd dolláros elemzői várakozást is – számolt be az idei év eddigi eredményéről a Tesla.

A korrigált részvényenkénti nyereség (EPS) 40 cent lett, ami 2 centtel kevesebb, mint az előrejelzett 42 cent. Az üzemi eredmény 923 millió dollár volt, míg a szakértők 1,23 milliárdot vártak – azaz 300 millió dollárral kevesebbet termelt a vállalat a vártnál.

Visszaeső eladások, csökkenő lendület

A Tesla a negyedévben 384 122 járművet szállított ki, ami jelentős 13,5 százalékos visszaesés a tavalyi 444 ezres szinthez képest. Ez a legnagyobb éves csökkenés a vállalat történetében, és már a második egymást követő negyedév, amikor mérséklődnek a szállítások.

A Tesla július elején ismertette, hogy 384 122 járművet szállított ki az idei második negyedévben, mintegy 60 ezerrel kevesebbet az egy évvel korábbi 444 ezernél. A cég arról is jelentett, hogy a június végéig tartó három hónapban 373 728 db volt a  Model 3 és Model Y típusból, ami 12 százalékkal csökkenést jelent.

A Model Y modellt, illetve 10394 darab volt a többi modell  kiszállításában ki, többek között Cybertruck, Model S, X típusokból.

Elemzők magasabb számokra számítottak, így a várakozásokat az eladások is alulmúlták. A 13,5 százalékos visszaesés a cég történetében eddig a legnagyobb, és már a második egymást követő negyedévben jegyeztek föl csökkenést.

Fordulat jöhet az év második felében?

A Tesla ugyanakkor pozitív fordulatot remél. A vállalat megerősítette, hogy az év második felében elindítja egy új, megfizethetőbb modelljének gyártását. Bár részleteket nem közöltek, az olcsóbb modell célja az lehet, hogy új vásárlói rétegeket szólítson meg, és mérsékelje az eladások visszaesését.

A Tesla ezzel párhuzamosan bővíti járműkínálatát, és új stratégiát dolgoz ki a kereslet élénkítésére, különösen azokban a piacokon, ahol a verseny kiéleződött (pl. Kína, Európa).

Címlapkép forrása: Unsplash

Legnézettebb Tartalmak

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.