2025 március 26

„God’s Eye” – Isten szeme ingyen ott van a legfejlettebb autókban

A kínai elektromos járműveket gyártó BYD 2024-es éves bevételről számolt be, ami meghaladta a rivális Tesla teljesítményét.

A sencseni székhelyű cég szerint a bevétel 29%-kal nőtt, és elérte a 777 milliárd jüant (107 milliárd dollár; 83 milliárd font), amit hibrid járművei eladásai is megnöveltek. Ez meghaladta az Elon Musk Teslája által közölt 97,7 milliárd dollárt.

Fej-fej mellett a BYD és a Tesla

A BYD emellett most dobott piacra egy alacsonyabb árú autót a Tesla Model 3-mal szemben. Ez már régóta a legkelendőbb elektromos autó Kínában. Ez azért történt, mert a Tesla az egész világon ellenreakcióval néz szembe Musknak Donald Trump amerikai elnökkel való kapcsolatai miatt. Miközben a kínai autógyártókat vámokkal sújtják a nyugati országokban.

A BYD körülbelül ugyanannyi elektromos autót adott el tavaly, mint a Tesla – 1,76 milliót. Ám, ha figyelembe vesszük a kínai vállalat hibrid autóinak eladásait is, akkor ez sokkal nagyobb. 2024-ben 4,3 millió járművet adtak el világszerte – számol be róla a BBC hírügynökség.

A BYD bejelentette egy új modellt, amely a Tesla ellen lép fel. A Qin L modell kikiáltási ára Kínában 119 800 jüan, míg a Tesla Model 3 alapváltozatának ára 235 500 jüan. Ez azért van, mert a kínai fogyasztók csökkentik kiadásaikat a gazdasági kihívásokkal szemben, beleértve az ingatlanválságot, a lassuló növekedést és a magas önkormányzati adósságot.

A múlt héten a BYD alapítója, Wang Chuanfu bejelentette az új akkumulátortöltési technológiát, amellyel elmondása szerint öt perc alatt feltölthetnek egy elektromos autót. Ehhez képest körülbelül 15 percet kell tölteni egy Tesla feltöltőrendszerével.

God’s Eye – Fejlett vezető-segítő technológia

Februárban a BYD bejelentette, hogy az úgynevezett „God’s Eye” fejlett vezető-segítő technológiája ingyenesen elérhető lesz minden modelljében. A Warren Buffett veterán amerikai befektető által támogatott cég részvényei idén eddig több mint 50%-kal ugrottak meg.

A Musk és autógyártója elleni reakció felerősödött, mióta kinevezték a Trump-kormányzat Kormányzati Hatékonysági Minisztériumának (DOGE) vezetőjévé, amelynek feladata a szövetségi kormány kiadásainak visszafogása. Musk külföldön is beavatkozott a politikába, többek között támogatta az Alternative für Deutschland szélsőjobboldali pártot a német parlamenti választások előtt, és kritizálta az Egyesült Királyság politikusait, például Keir Starmer miniszterelnököt.

Mindeközben a kínai elektromos járművek gyártóit a világ nagy részén vámokkal sújtották, beleértve az Egyesült Államokat és az Európai Uniót is.