
Fékez a hazai elektromos autópiac – A KIA továbbra is lendületben
Lassuló növekedés, elmaradó lakossági kereslet, de lendületben maradó márkák. A magyarországi elektromos autópiac idén már nem bővül olyan ütemben, mint tavaly. A KIA ugyanakkor ambiciózus terveket fogalmazott meg. Akár 950 villanyautót is forgalomba helyeznének 2025-ben, miközben az európai gyártók pozíciói gyengülnek a kínai konkurencia árnyékában.

Lassul az EV-piac bővülése Magyarországon
A hazai új elektromos személyautók piaca 2024 első felében jelentősen mérsékeltebb ütemben növekedett. Tavaly közel 50 százalékos bővülést mutatott a szegmens, idén mindössze 12 százalék felett áll a növekedés üteme. Ezzel az elektromos autók részesedése a teljes újautó-eladásból továbbra is csak 7 százalék körüli, ami jócskán elmarad az európai átlagtól.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint a teljes újautó-piac növekedése is lelassult. míg 2024-ben még 13 százalékot nőtt a szektor, 2025 eddig csupán 4,3 százalékos bővülést hozott.
A cégek viszik a piacot lakossági vevők alig vannak
Nagy Norbert, a KIA Hungary elnöke szerint a hazai EV-piac mozgatórugója továbbra is az állami támogatási rendszer, amely leginkább a céges flottavásárlásokon keresztül érezteti hatását.
„A forgalomba helyezett villanyautók 85-90 százaléka céges vásárlás, enélkül lényegében nem lenne EV-piac” – mondta az a KIA Hungary vezetője.
A lakossági kereslet alacsony szinten ragadt, a támogatási program kivezetésével ez még tovább gyengülhet – figyelmeztetnek szakértők.
KIA az EV4-től és az EV3-tól várnak áttörést
A dél-koreai gyártó optimista a magyar piacon. A 2025-ös évre 900–950 elektromos autó forgalomba helyezésével számolnak, míg a hibridekkel együtt 1 200–1 300 elektrifikált modellt szeretnének eladni.
A teljes eladási szám 7 300–7 400 új autó körül lehet, amely 5–6 százalékos növekedést jelentene a tavalyi évhez képest. Ez a KIA szerint a márka jó ár-érték arányú kínálatának köszönhető.
Az EV3 már most sikeresnek számít, de nagy reményeket fűznek az újonnan piacra dobott EV4-hez is, amely még versenyképesebb árral és technológiával célozza a magyar fogyasztókat.
Kínai nyomás, az európai piac visszaszorulóban
A KIA szerint az európai autógyártók fokozatosan veszítenek piaci részesedést, amit főként a feltörekvő kínai márkák árversenye és gyors technológiai fejlődése okoz.
Ez a versenytársak részéről ugyanúgy veszélyt jelent a KIA számára is, de a dél-koreai márka modelloffenzívával és stabil hazai hálózattal igyekszik ellensúlyozni a piac átrendeződését.
KIA autói továbbra is az élvonalban maradnak
A KIA jelenleg 29 értékesítési ponttal és 32 szakszervizzel van jelen Magyarországon. A legújabb kereskedés Kaposváron nyílt meg júliusban, és a vállalat célja, hogy továbbra is az első öt márka között maradjon az újautó-piacon.
Címlapkép forrása: Unsplash
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.