Ez az elektromos autó hibásodik meg a legtöbbször
Egyre több az elektromos autó az európai utakon, azonban sokaknak nehéz eldönteni, melyik modell mellett tegyék le a voksukat, amennyiben a váltás mellett határoznak. Ebben segíthet most a műszaki rendszereket vizsgáló Technischer Überwachungsverein (TÜV) frissen közzétett jelentése, amely 2023 júliusa és 2024 júniusa között mintegy 10,2 millió gépjármű-ellenőrzés alapján mutatja be a leggyakoribb hibákat. Írja a 24.hu a Blikk alapján.
Ha nagyon leegyszerűsítve nézzük a számokat, elmondható, hogy a TÜV szerint az elektromos autók alapvetően nem biztonságosabbak, de nem is rosszabbak, mint a belső égésű motorral felszerelt autók. A legjobb e-autó „díját” a Volkswagen e-Golf hozta el. 3,4 százalékos hibaaránnyal a 9. helyen áll a 111 darab vizsgált két-három éves jármű közül.
A legrosszabbul a Tesla Model 3 (111. hely, 14,2 százalékos hibaarány) teljesített az összes elemzett modell közül ebben a kategóriában és a négy-öt éves autók kategóriájában. Joachim Bühler, a TÜV Egyesület ügyvezető igazgatója szerint még a magas futásteljesítmény sem tudja elrejteni a Model 3 gyenge teljesítményét. A fék- és tengelyhibák mellett a Tesla különösen sok világítási hibával is rendelkezik. Ez a szervizelés és karbantartás hiányosságaira utal.
Az adatok alapján levonható az a következtetés, hogy átlagon felül hibásodik meg az elektromos autók fékrendszere.
Ennek egyik oka a rekuperáció, amely lehetővé teszi az elektromos járművek számára a fékenergia visszanyerését. A belsőégésű motorokhoz képest a fékbetéteket ritkábban használják, ami a fékezési teljesítmény csökkenéséhez vezethet.
Képek: Shutterstock