Európában terjeszkedne a Nio
A Nio múltheti közleménye alapján már az idei év második felében megjelenne a társaság az első Kínán kívüli piacon. Az európai terjeszkedés elsődleges célországa Norvégia. A Nio riválisa, az XPeng-nek szintén Norvégia volt az első európai célpontja.
Norvégiában kifejezetten népszerűek az elektromos autók. A Nio első központja várhatóan szeptemberben nyílik meg, Norvégia fővárosában, Oszlóban. A tervek szerint 2022 során további 4 városban nyílik szalon, Bergen, Stavanger, Trondheim és Kristiansand városában.
William Li, a Nio alapítója, jelenlegi vezérigazgatója elmondta, hogy a Nio továbbra is elkötelezett marad az alapelve mellett, továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek az innovációra, az elektromos hálózat kibővítésre és az akkumulátor cserélési, töltési lehetőségek fejlesztésére. A Nio küldetése már az alapítás óta az, hogy a Nio egy globális márka legyen, ami kiváló minőségű termékeket és szolgáltatásokat nyújt világszerte bárkinek. „Norvégia egy fenntartható és innovatív ország, ami egybecseng a jövőképünkkel.” A Nio a norvég töltési infrastruktúrába is beruház, a tervek szerint négy norvég akkumulátorcsere-állomás öt nagy várost fog összekötni 2022 végéig.
Norvégiában kezdetben egy modell lesz megvásárolható, az ES8 SUV. Míg az ET7 prémiumkategóriás szedán 2022-től lesz elérhető az országban. A Nio és az XPeng között éles csata fog kialakulni az ügyfelek megnyerésének és megtartásának érdekében. Az XPeng már 2020 decemberében 100 darab autót adott el Norvégiában.
2020-ban 1.33 millió darab elektromos autót értékesítettek Európában. Norvégiában fogytak a legjobban, a Schmidt adatai szerint 2021 első negyedévének a végéig a norvég jármű eladások 53 százalékát tették ki a plug in hibrid modellek, míg a tisztán elektromos hajtású járművek 29 százalékot.
A Nio fokozott versenyre számíthat az európai piacon. Az európai EV eladásokat jelenleg a Volkswagen csoport vezeti, őket követi a Stellantis, majd a Tesla. A Bloomberg szerint az EV piacot Kína fogja vezetni és egy óriási növekedési potenciállal rendelkező piacról van szó.
A Nio jó negyedévet zárt, az első negyedévben rekordszámú, 20 060 darab járművet szállítottak le, ami 423%-os növekedést jelent 2020 első negyedévéhez képest és közel 16%-os növekedést jelent 2020 negyedik negyedévhez képest. A tervek szerint 2021 második negyedévében 21-22 ezer járművet szállítanának le. William Li vezérigazgató szerint a Nio modellek iránti kereslet továbbra is kifejezetten magas, de az ellátási láncból fakadó problémák és a globális chiphiány vélhetően az év további részében is fejtörést fognak okozni.
A Nio részvénypiaci tekintetben idén nem teljesített túl fényesen, az idei teljesítménye -24%. Azonban, ha kicsit távolabbra tekintünk és az 52 hetes perspektívát vizsgáljuk, akkor az látható, hogy az elmúlt egy év alatt több mint 917 százalékkal emelkedett a részvény árfolyama.