Elektromos márkává válik a Maserati is
Az olasz sport és luxus autógyártó Maserati csütörtökön nagyszabású EV terveket ismertetett. Jövőre 3 elektromos hajtással szerelt modellt is piacra dobnak majd. Az EV tervek mellett az autógyártó a 2021-es eredményeit is nyilvánosságra hozta tegnap.
Az Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram és Vauxhall márkákat összefogó Stellantis már korábban a csoport egészére vonatkozóan nagyszabású EV törekvésekről számolt be. A Stellantis csoport 2025 végéig több mint 30 milliárd dollárt költene elektromos autók és azokhoz kapcsolódó szoftverek fejlesztésére.
A világ negyedik legnagyobb autógyártó-csoportjának tervei szerint 2030-ra Európában a csoport eladásainak 70 százalékát, Amerikában az eladások 40 százalékát az elektromos és hibrid járművek teszik majd ki. Úgy tűnik, hogy jó úton halad az autógyártó-csoport, tavaly különösen népszerűek voltak az alacsony károsanyag-kibocsátású modellek. A Stellantis összesen 388 ezer darab alacsony károsanyag-kibocsátású járművet értékesített 2021-ben, ami éves szinten 160 százalékos növekedést jelent.
A Stellantis-csoport EV törekvéseit követve tegnap a Maserati is nyilvánosságra hozta a „Maserati Folgore Plan” nevű EV stratégiáját. A Maserati tájékoztatása szerint 2025-re az összes modell kapható lenne elektromos kivitelben is, míg az évtized végét követően már csak tisztán elektromos hajtással szerelt Maserati modelleket kínálnának.
Az EV paletta csúcsán az 1200 lóerős Maserati GranTurismo állna, az elektromos sportautót a tervek szerint még idén bemutatják, az első modellek 2023-ban jelenhetnek meg az utakon. A sportautó kabrió kivitele, a GranCabrio szintén jövőre érkezik. Az autógyártó tájékoztatása szerint 2025 előtt érkezik még elektromos kivitel a Levante SUV-ból, az MC20 sportautóból és a Quattroporte luxusautóból is.
A tavalyi év során összesen 24 269 Maserati modell talált gazdára a világban, ami éves szinten 41 százalékos növekedést jelent, ami kifejezetten jó teljesítmény, hiszen tavaly kifejezetten negatívan érintette az autóipart a globális chiphiány. Az autógyártó nettó árbevétele 2.02 milliárd eurón alakult, a globális autópiac 2.4 százalékát tudhatta magáénak a Maserati. Az olasz autógyártó legnépszerűbb modellje a Levante névre keresztelt SUV volt, az eladások 59 százalékáért a Levante felelt.
A Stellantis részvényei nincsenek túl jó passzban idén: 1.50 százalékos esést követően 16.41 dolláron zárta a csütörtöki kereskedési napot a Stellantis, ezzel a részvény idén 12.53 százalékos mínuszban van, míg az elmúlt 1 év során 8.83 százalékkal nőtt meg a Stellantis részvények értéke.