2024 november 14

Egyelőre maradnak a V12-es motorral szerelt Aston Martinok

Tobias Moers az Aston Martin vezérigazgatója hétfőn arról beszélt, hogy az EV törekvések ellenére is továbbra is gyártani fognak az áltatuk kifejlesztett 5.2 literes V12-es motorral szerelt Aston Martin modelleket.

Az Aston Martin nemrégiben dobta piacra luxus SUV-jának a legújabb kivitelét. A DBX707 névre keresztelt SUV-ban a Mercedes-AMG által kifejlesztett 4.0 literes, dupla turbófeltöltős V8-as motor dohog, amely 707 lóerőt ad le. Tobias Moers szerint a DBX modell eladási számainak közel 60 százalékát a legújabb kivitel teszi majd ki, miután 2022 második negyedévében megkezdődik a kiszállításuk.

Moers arról is beszélt, hogy nincsenek arra irányuló törekvéseik, hogy a DBS és DB11 modellekben az 5.2 literes V12-es motor helyett, a 4.0 literes AMG motort használják. „Azt látjuk, hogy továbbra is igény van a V12-es motorral szerelt modellekere, úgy gondoljuk még mindig van potenciál ezen az egyre szűkebb piacon.” mondta a vezérigazgató hétfőn.

Moers szerint a V12-es motorral szerelt modellek egészen 2026-2027-ig a paletta szerves részei lehetnek. „Még mindig van egy szűk réteg, akinek erre van igénye, alacsony számokról beszélünk, nem tömeggyártásról.” A vezérigazgató ezen kijelentése arra utalhat, hogy a hibrid és elektromos kivitelek mellett a legexkluzívabb limitált számban gyártott modellek kaphatják meg a legendás V12-es hajtást.

Az Aston Martin vegyes bejelentéseket tesz az EV törekvései kapcsán, az autógyártó korábban arról számolt be, hogy az elkövetkező évek során mindössze csak a kínálat egy része lesz hibrid vagy tisztán elektromos hajtással szerelt. Február elején már azt közölte a brit autógyártó, hogy 2026-ra már nem fognak csupán belső égésű motorral szerelt autókat gyártani. Az Aston Martin elnöke elmondta, hogy ekkorra már csak tisztán elektromos, illetve hibrid hajtással szerelt Aston Martin modellek lesznek kaphatóak.

Lawrence Stroll elnök elmondta „nem állítom, hogy az ügyfeleink 100 százaléka elektromos járművet akar.” A tegnapi hírek kapcsán most ismét úgy fest, hogy nem kapkodja el a tisztán elektromos márkává válást az Aston Martin.

Az Aston Martin egyik legnagyobb riválisa, a szintén brit luxusautógyártó, a Bentley arról számolt be nemrégiben, hogy 2030-ra már csak tisztán elektromos hajtással szerelt járműveket kínál majd. A brit luxusautógyártó, a Rolls-Royce is bejelentette, hogy beszáll az egyre fokozódó EV versenybe, 2023 végén érkezik az első elektromos Rolls-Royce. Úgy tűnik, hogy az elektromos járművek térhódítása a sport és a luxus autók között is elkerülhetetlenné válik az elkövetkező évek során.

A londoni tőzsdén jegyzett Aston Martin részvénypiaci tekintetben nem muzsikál túl fényesen mostanság, idén közel 19 százalékos mínuszban van a papír, míg az elmúlt 1 év során több mint 48 százalékkal csökkent az Aston Martin részvények értéke.

Forrás: AutoCar