Egy korszak zárult le a Lotus történelmében
Egy korszak zárult le a Lotus történelmében, a brit autógyártó legyártotta az Elise, az Exige és az Evora modellek utolsó darabját. A Lotus következő modellje a már bemutatott Emira névre keresztelt középmotoros sportautó lesz. Az Emira egy „utolsó hurrá”, mielőtt a híres autógyártó áttérne az elektromos autók gyártására. A tervek szerint a Lotus 2028-tól már kizárólag elektromos járműveket értékesítene.
Az Elise, Exige és Evora modellek a Lotus legkapósabb modelljei közé tartoztak, 26 év alatt összesen 51 738 darabot gyártottak le ezen modellekből. A Lotus 73 éves történelme során az összes eladott autójának közel felét ez a három modell tette ki.
Mindhárom modellből az utolsó példány a Lotus tulajdonában marad. Az Emira értékesítése várhatóan 2022 tavaszán kezdődhet meg. A gyártó szerint az Emira listaára Amerikában 85.141 dollárról indulhat. A Lotus elmondása szerint az új Emira végsebessége 290 km/h körül lesz, a 0-100-as sprintet kevesebb mint 4.5 másodperc alatt abszolválja. A Lotus utolsó benzines sportkocsijának súlya mindössze 1405 kilót nyom.
Az Emirát két változatban lehet majd megvásárolni. Az erősebb verziót egy 3.5 literes, kompresszoros V6-os Toyota erőforrás hajtja majd, az alapváltozatot egy 2 literes, 4 hengeres, turbófeltöltős AMG motor. Előzetes ígértetek alapján az erősebb kivitel teljesítménye elérheti a 400 lóerőt is. A V6-os kivitel esetében kézi váltóval is rendelhető lesz az Emira, míg az Mercedes-AMG motorral szerelt verziót nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval lehet hazavinni.
„Az Emira egy fontos mérföldkő a Lotus számára. A modell megtestesíti mindazt, amit eddig, hosszú évek alatt elértünk. Az Emira nagy szerepet játszhat abban, hogy újra globálisan elismert sportautó gyártó márkává váljunk” nyilatkozta Matt Windle, a Lotus ügyvezető igazgatója.
Az Emira az első Lotus modell a gyártó „Vision80” nevű programjának keretében. A Vision80 terv szerint a Lotus 80. évfordulójára, 2028-ra csupán tisztán elektromos hajtáslánccal szerelt autókat gyártana a Lotus.
A Lotus Cars a Geely nevű kínai multinacionális autóipari vállalat érdekeltségébe tartozik. A hongkongi tőzsdén jegyzett Geely Automobile Holdings részvényei idén több mint 15 százalékos mínuszban vannak, míg az elmúlt 52 hét során durván 6 százalékkal gyengült az árfolyam.