
Durván jön fel a BYD – A Tesla nyomában a kínai elektromos autó már Magyarországon is
A kínai BYD már a Tesla nyomába ért a magyar elektromos autópiacon. Az eladások duplázódnak, a kereskedőhálózat bővül, az új modellek pedig egyre népszerűbbek.

Az új kínai BYD Dolphin felforgatja az elektromos autók piacát. Forrás: BYD
Látványos növekedést mutat a BYD az idei év első hónapjaiban a magyar újautó-piacon. A kínai gyártó már a Tesla nyomában jár az elektromos autók szegmensében, és a tempót nézve akár meg is előzheti. A háttérben komoly kereskedői hálózatbővítés, új modellek és a cég jövőbe mutató új akkutechnológiája áll.
A számok nem hazudnak – robbanásszerű növekedés 2024-ben
A BYD tavaly októberben indult magyarországi forgalmazása után 1 548 új autót értékesített 2024-ben, 1,37 százalékos piaci részesedést elérve. Az idei első négy hónapban már 757 eladott autóval zárt, az elektromos modellekből pedig 558 darab talált gazdára és ezzel 17,9 százalékos részesedést szerzett a hazai EV-piacon.
A Tesla 21,5 százalékos fölénye az év elején még megkérdőjelezhetetlennek tűnt. Április végére viszont az előny alig 4 százalékpontra olvadt.
Folyamatos hálózatbővítéssel már vidéken is elérhetővé válik a BYD
Míg tavaly szinte kizárólag budapesti értékesítések adták az eredményeket, idén már 10 kereskedés működik 8 városban. A cég célja egy országos lefedettségű hálózat, amivel a vidéki vásárlók is könnyebben hozzáférhetnek az elérhető árú elektromos modellekhez.
Új modellek, prémium akkutechnológia és jön a Dolphin Surf
A BYD már nyolcadik elektromos modelljét mutatta be Európában, köztük a Dolphin Surf nevű városi kisautót. A jármű a BYD saját fejlesztésű e-Platform 3.0 padlólemezén alapul, és a kobaltmentes Blade akkumulátorral szerelt, amely tartósabb és biztonságosabb, mint a hagyományos lítiumion-akkuk. És környezetbarátabb, mivel nem tartalmaz ritka nyersanyagokat.
Több százmilliárdos beruházásokkal Szeged és Budapest a BYD új európai bázisa
A vállalat már építi szegedi autógyárát, amely több milliárd eurós beruházással készül. Ez lesz majd az európai szintű gyártóbázis. Emellett bejelentették, hogy Budapesten nyitják meg európai fejlesztési és vállalati központjukat, mintegy 100 milliárd forint értékű beruházással.
Kína EV-nagyhatalma a magyar piacon – mi jöhet még?
A BYD kilenc éve vezeti a tölthető autók eladási listáját Kínában, és elsőként állította le a belső égésű motoros járművek gyártását. A magyar piacon most gyors tempóban építkezik. A vezetőség duplázni vagy triplázni kívánja az idei eladásokat. Versenyképes árakkal és széles modellpalettával célozzák meg az európai középosztályt. A Tesla megelőzése a cél és tartósan bebetonozni magukat az első három hely valamelyikébe.
Címlapkép forrása: BYD