2024 november 15

Az Audi megvásárolhatta a McLarent

Az Autocar szerint a McLaren Csoport teljes egészében az Audi tulajdonába kerül, a McLarenen keresztül a F1-be is beléphet az Audi, illetve a Volkswagen csoport. Mindez nagy hír mindkét gyártó számára, amennyiben igaznak bizonyulnak az Autocar értesülései. Egyelőre sem Audi, sem a McLaren nem erősítette meg a hírt.

Sajtóértesülések szerint a McLaren elutasította az Audi első ajánlatát, az igazgatótanács ragaszkodott ahhoz, hogy az Audi megduplázza azt. Az egyébként megbízhatónak számító Autocar szerint sikerült dűlőre jutnia a két autógyártónak.

A tulajdonosváltás biztosíthatja a brit sportautógyártó működéséhez szükséges tőkét, a McLaren pénzügyi helyzete nem túl fényes, annak ellenére, hogy tavaly közel 500 millió fontnyi tőkét vontak be. Mike Flewitt a McLaren vezérigazgatója október 27-én jelentette be, hogy 8 év után lemond, egyelőre tisztázatlan, hogy van-e összefüggés ezzel kapcsolatosan.

A felvásárlással az Audi Csoport tulajdonába újabb luxus sportautógyártó kerülne, az 1998 óta jelenleg is az Audi tulajdonában álló Lamborghini mellé. Elképzelhető, hogy a jövőben a McLaren modellekben az Audi által tervezett hajtásláncokat használják, kombinálva a McLaren által kifejlesztett közúton és a versenypályán is használható elektronikus rendszerekkel, ennek következtében népszerűbbé válhatnak a McLaren modelljei.

A McLaren megvásárlásával megnyílik az út a Forma 1-be is a Volkswagen Csoport számára, az Audi a Volkswagen tulajdonában áll.

A McLaren Automotive, korábbi nevén a McLaren Cars, 1985-ös alapítású brit luxus-sportautógyártó márka. A McLaren kínálatában jelenleg az alábbi modellek érhetőek el:

A többi brit luxusautógyártóval ellentétben a McLaren kínálatában nincsenek SUV-ok, azonban hibrid sportautójuk már van, a McLaren Artura és a Speedtail személyében.

Népszerű az elegáns, de egyben sportos McLaren GT, a modell listaára 215 ezer dollár fölött kezdődik.

Az elmúlt időszakban a McLaren több limitált darabszámban gyártott modellt is piacra dobott. A szélvédő nélkül is vásárolható Elva-ból mindössze 149 darab készül, az ára 1.8 millió dollár fölött kezdődik. A Senna-ból 500 darab készül, míg a modell még extrémebb verziójából, a Senna GTR-ből mindössze 75 darab. A 2.2 millió dollárba kerülő Speedtail-ből 106 darab készül.

Forrás: Autocar