Akkumulátorgyárat épít a Stellantis
Az autóipar legfelkapottabb területe jelenleg egyértelműen az elektromos autózás. A szegmenseben érdekelt autógyártók nagy hangsúlyt fektetnek az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok fejlesztésére és gyártására is, várhatóan az elkövetkező években több milliárd dollárt fektetnek be. A gyártók legfrissebb tervei jól szemléltetik, hogy változás előtt áll az autóipar. Globálisan is egyre népszerűvé válnak az elektromos vagy hibrid hajtással szerelt járművek és jelenleg úgy fest, hogy ez a tendencia folytatódhat a jövőben.
A Stellantis-csoport sok más nagy autógyártó példáját követve hétfőn bejelentette a saját, akkumulátor gyártással kapcsolatos tervét. A Stellantis az LG Energy Solution nevű céggel együttműködve közösen építene akkumulátorgyárat Észak Amerikában. A várhatóan 2024-ben megnyitó üzem kapacitása a tervek szerint éves szinten 40 gigawattóra lenne. Ez azt jelenti, hogy éves szinten 400-600 ezer elektromos autó akkumulátor ellátását biztosítaná az üzem.
A Stellantis csoport 2025 végéig több mint 30 milliárd dollárt költene elektromos autók és azokhoz kapcsolódó szoftverek fejlesztésére. A Stellantis-csoport mind a 14 márkája nagy hangsúlyt fektet az elektromos autózásra.
Az Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram és Vauxhall márkákat összefogó Stellantis tervei szerint 2030-ra Európában a csoport eladásainak 70 százalékát, Amerikában az eladások 40 százalékát az elektromos és hibrid járművek teszik majd ki.
A Stellantis az elkövetkező néhány év alatt további akkumulátorgyárakba is befektetne. A csoport elmondása szerint a megfizethetőség fontos prioritás a tervekben, a cél az, hogy 2026-ra a tisztán elektromos hajtású járművek költségei teljesen egyenértékűek legyenek a belsőégésű motorral szerelt társaik költségével.
A Stellantis részvényei idén több mint 7 százalékos pluszban vannak, míg az elmúlt egy év alatt több mint 55 százalékkal nőtt a részvények értéke.