A Mercedes bővíti modellportfólióját a zsugorodó magyarországi újautó-piacon
A Mercedes-Benz modellkínálata az idén tovább bővül a személyautó és a teherjármű szegmensben egyaránt, ami akár növekedést is megalapozhat az idei év értékesítésében, miközben a teljes magyarországi újautópiacon ismét csökkenésre számítanak a piaci szereplők – hangzott el a Mercedes-Benz Hungária Kft. sajtótájékoztatóján szerdán, Budapesten.
Tavaly Magyarországon 5516 új Mercedes személyautót helyeztek forgalomba a márkakereskedők, ennek 16-17 százaléka volt Kecskeméten gyártott jármű. Az értékesítés 1 százalékkal bővült 2021-hez képest. Ezzel a márka továbbra is vezeti a prémium szegmenst Magyarországon, amelyben részesedése eléri a 30 százalékot. Hesz Tamás értékesítési igazgató elmondta: a márka eladásaiban hagyományosan magas a dízelüzemű járművek aránya, eléri a 37 százalékot. Tavaly az elektromos autók aránya 8 százalékot, a plug-in-hibrid modelleké 22 százalékot ért el, a zöld járművek 30 százalékos arányával nemcsak a prémium szegmensben, hanem a teljes piacon is kiemelkedően teljesített a márka – jegyezte meg. Tájékoztatása szerint a termékoffenzíva az idén folytatódik, a márka nemcsak frissített változatokkal, hanem új típusokkal is megjelenik az év során. Sokat várnak az elektromos és plug-in-hibrid modellektől, ezek értékesítése enyhén bővülhet az idén is. Haszonjárműből tavaly 1458-at adott el Magyarországon a Mercedes, ebben a szegmensben a növekedés 46 százalékos volt az előző évhez képest. Az értékesítés 11,8 százaléka tisztán elektromos jármű volt, ez az arány európai szinten is átlag feletti – hangzott el. Kamionból 785-öt adtak el tavaly, a növekedés meghaladta a 30 százalékot. A haszonjármű szegmensben a gyártó stratégiájának része a következő időszakban a zöld átállás mellett a prémium haszonjárművek kínálatának növelése.