Átszervezik az Armanit
Csökkentek az eladások
Az átszervezésekre azért kényszerül a vállalat, mert eladásai csökkennek: a kedden közöltek szerint az Armani eladásai tavaly éves szinten 5 százalékkal, 2,51 milliárd euróra csökkentek.
A 83 éves divattervező, Giorgio Armani, a vállalat vezetője ugyanakkor arról is beszámolt, hogy az általa 1975-ben alapított cég adózott eredménye tavaly 271 millió euró volt a tavalyelőtti 241 millió euró után.
Az Armani S.P.A. és Olaszország első számú divatipari vállalata, a rivális Prada az utóbbi időben forgalomcsökkenéssel küzd. A luxusipari konszerneknek jelentős károkat okoz a szürkepiaci árusítás és az olcsó hamisítványok megjelenése.
Teli van hamisítványokkal a piac
Számos vásárló vesz világszerte hamisított luxuscikkeket, a vásárlások közel egyharmada online történik. Az LVMH (a Louis Vuitton márka tulajdonosa) az egyik olyan luxusipari konszern, amelynél külön osztály foglalkozik a vállalat szellemi tulajdonjogainak védelmével.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
Már 2010-ben több mint 30 ezer hamisítási eljárást indítottak, ami világszerte több ezer hamis termék lefoglalását és bűnügyi hálózatok leleplezését eredményezte. Ennek ellenére manapság is elég egyszerűen hozzá lehet jutni az interneten keresztül vagy a feketepiacon luxusmárkák nevét, logóját viselő hamis termékekhez.
A luxustermékek globális eladása az idén várhatóan 254-259 milliárd euró lesz, a korábbi várakozásoknál nagyobb mértékben, 2-4 százalékkal nőhet, mivel az európai és kínai növekedés ellensúlyozza az amerikai és délkelet-ázsiai keresletcsökkenést. Erre számít a Bain & Company tanácsadó cég, amely az olasz luxustermékek gyártóit összefogó szervezettel, az Altagammával közösen készítette az előrejelzést.