2024 április 25

A vásárló appok előnyei és hátrányai

“Manapság a vásárlás bármikor, bárhol, akár naponta többször is megtörténhet, ez a kényelem pedig egy hatalmas lehetőség az ügyfeleknek” – mondta Casey Taylor, a Bain and Company tanácsadó cég atlantai partnere.

“Így azonban, ha nincs meg a kellő óvatosság, könnyű túllépni a rendelkezésre álló keretet” – tette hozzá.

A time.com gyűjtése alapján nézzük, hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet a kiskereskedelmi alkalmazásokból, elkerülve a hátrányokat!

Tiltsuk le az értesítéseket!

A folyamatosan felugró értesítések és vásárlásra buzdító e-mailek százai könnyen befolyásolják az embert.

“Ezek csapdába csalnak minket a kiszolgáltatott pillanatainkban, és így könnyen adunk ki pénzt olyan dolgokra is, amelyekre egyébként nincs is szükségünk” – mondta Marshal Cohen, az NPD Group piackutató cég vezető elemzője.

Az adatok azt mutatják, hogy azok a felhasználók, akik folyamatosan értesítésülnek a friss ajánlatokról, átlagosan 9,6 alkalommal vásárolnak többször azoknál, akik nem kapnak ilyen figyelmeztetéseket. Ez ráadásul a vásárlásokra fordított összeget is növeli, felhasználónként átlagosan 16 százalékkal.

Mi a megoldás? Inkább kapcsoljuk ki az alkalmazás értesítéseit, és tiltsuk le a promóciós e-maileket is, ha úgy érezzük, ezek túl nagy kísértés jelentenek.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Lista alapján vásároljunk!

Ellenőrizzük az otthoni készleteket, és állítsunk össze egy listát azokról, amik elfogytak vagy hamarosan elfogynak! Próbáljuk meg tartani is magunkat az eredeti tervhez, és ne vegyünk meg olyat, ami nem szerepel a felsorolásban!

A vásárló appokban könnyen szemmel tarthatjuk a listánkat: jelölhetjük, hogy mit vettünk már meg, mi hol akciós, sőt, egyes applikációk még össze is számolják a várható költséget és megmutatják, hogy a vásárlás után mennyi pénz marad még a zsebünkben.  

Néhány kereskedő – például a Home Depot – applikációjában még egy üzlettérképet is találhatunk, amely segít megtalálni a listánkon szereplő termékeket.

Ne mentsük el a bankkártyaadatainkat!

A mai többlépcsős azonosítások miatt nem is az adatvédelem ennek a tanácsnak az elsődleges célja, hanem a pénzünk szó szerinti védelme – saját magunktól. A kutatók ugyanis azt állítják, hogy mivel egyre inkább eltűnik a mindennapi életünkből a készpénzhasználat, fokozatosan a kontrollt is elveszítjük a pénzünk felett.

“A modern technológiai újítások már lehetővé teszik, hogy az ujjlenyomatunkkal, vagy egyetlen – a hitelkártyánkról készített – képpel véglegesítsük a vásárlást. Így hihetetlenül egyszerűvé válik a fizetés” – mondja Taylor.

A szakember szerint jobban tennénk, ha a mentés helyett inkább mindig beírnánk a kártyaadatainkat, így az egész sokkal “valódibbá” válik.

“Vegyünk egy mély levegőt, és a kifújás alatt gondoljuk át, valóban szükségünk van-e az adott termékre! Mérlegeljük, hogy valóban jobbá tenné az életünket, vagy csak az tetszik, hogy ilyen könnyen hozzáférhetünk” – tanácsolja.

Használjuk ki a kamerában rejlő lehetőségeket!

Egyes alkalmazásokba olyan kamerafunkciót is beépítettek, amellyel sokkal könnyebben tudunk tájékozódni a termékekről. Például a vonalkód beolvasásával véleményeket, értékeléseket, hasznos információkat érhetünk el az árucikkekről, de némelyik program még a kiterjesztett valóság előnyeit is felhasználja.

A szépségápoló termékekhez kapcsolódó Sephora app például azt illusztrállja, hogyan állna nekünk a kiválasztott smink, például hogy mutatnának az arcunkon az alapozók egyes árnyalatai.

Hasonlítsuk össze az árakat!

Az exkluzív ajánlatokkal és a beépíttett hűségprogramokkal “könnyű megvásárolni a vásárlót” – véli Jie Zhang, marketing professzor. Példaként a J.C. Penney alkalmazást említette, ahol csak egy megadott helyen beváltható akciókat, kuponokat és ajándékkártyákat találhatnak a felhasználók.

Ha kizárólag ezt az appot használjuk a kedvezményes ajánlatok felkutatásáa, akkor könnyen előfordulhat, hogy más jó ajánlatokat viszont kihagyunk.

“Igen, lehet, hogy 20 százalékos kedvezmény van az egyik helyen az adott termékre, de ez nem jelenti az, hogy egy másik üzlet nem hirdethet 35 százalékos akciót ugyanarra a termékre” – magyarázza Cohen.

A szakértők ezért az árösszehasonlító oldalakat és programokat ajánlják, amelyekkel egyszerűen megtalálhatjuk a legkedvezőbb árat a többtucatnyi kereskedő által kínált termékeknél is.