2025 május 24

A nagy légitársaságok is kedveltek az utasok körében

Air France légitársaság 130222Az IAG tájékoztatása szerint légitársaságai 11,1 százalékkal több utaskilométert (RPK) értékesítettek januárban, mint 2013 első hónapjában, utasszámuk pedig 6,4 százalékkal, 4,8 millióra nőtt. Mivel a kapacitásokat 11 százalékkal emelte a cégcsoport, ezért a gépeik töltöttségi mutatója csak 0,1 százalékkal emelkedett 77,1 százalékra.

Európa másik nagy légifuvarozó csoportja, a Lufthansa 2,6 százalékos javulást ért el az értékesített utaskilométer területén, utasszámuk pedig 2 százalékkal volt nagyobb 2013 januárjához képest. A Lufthansa, a Swiss, az Austrian Airlines és a diszkont Germanwings 6,9 millió utast fuvarozott. A kapacitásait a német cégcsoport 1,6 százalékkal emelte, ennek köszönhetően repülőgépeik átlagosan 75,6 százalékos töltöttséggel üzemeltek, ami 0,8 százalékkal magasabb a korábbinál.

Az utaskilométer a személyszállítás egyik legfontosabb mérőszáma, egy adott menetrendszerű járaton szállított fizető utasok száma és a járat által megtett kilométerek szorzata.

A francia-holland Air-France KLM 3,6 százalékos eladott utaskilométer-bővülésről számolt be, 2014 januárjában 5,6 millió utasuk volt, ami 3,8 százalékkal haladja meg a tavaly januári szintet. A kapacitások 1,3 százalékkal nőttek, töltöttségi mutatójuk pedig a legjobb a nagy, full service légicégek között: 83,3 százalék.

Az Alitalia fél százalékkal tudta emelni utasainak számát, töltöttségi mutatója pedig 68,9 százalékra emelkedett. Közleményükben emellett kiemelték, hogy a Róma-Fiumicinón történt átszervezések hatására 9,1 százalékkal nőtt az átszálló utasok száma ezen a reptéren és 29,5 százalékkal többen váltottak két Alitalia járat között tavaly januárhoz képest.

A két legnagyobb fapados légitársaság is egyszámjegyű növekedésről számolt be a múlt héten: a Ryanairrel 5, az easyJettel 3,9 százalékkal utaztak többen az idén januárban, mint tavaly ugyanilyenkor.