2025 augusztus 02

Uniós szigor a járattörlések miatt – Mostantól 14 napon belül visszajár a pénz az utasoknak

Véget érhet a hosszú várakozás a járattörlések után. Az Európai Bizottság egyeztetése nyomán új szabályok jönnek a repülős utazásoknál. Az Expedia és a Lastminute.com, több más online utazási irodához hasonlóan elsőként vállalta, hogy törölt járatok esetén legfeljebb 14 napon belül visszafizetik a jegyek árát. A cégek emellett átláthatóbb tájékoztatást és könnyebben elérhető ügyfélszolgálatot ígérnek az utasoknak.

Az Eu szigorított és 14 napon belül vissza kell fizetni az utasoknak a befizetett díjat a járattörlések esetén. Forrás: Unsplash

Uniós nyomásra változnak a szabályok és gyorsabb visszatérítést kapnak a légi utasok

Az Európai Bizottsággal és a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok fogyasztóvédelmi együttműködési hálózatával folytatott párbeszédet követően az Expedia és a Lastminute.com elkötelezte magát amellett, hogy jobban tájékoztatja a fogyasztókat jogaikról. Továbbá biztosítja, hogy a légitársaság járattörlése esetén 14 napon belül visszakapják a jegy árát – számolt be a döntésről az Európai Bizottság.

14 napon belüli visszatérítéssel vége lesz az utasok várakoztatásnak?

Az Európai Bizottság csütörtöki közleménye szerint az Expedia és a Lastminute.com vállalták, hogy járattörlés esetén a fogyasztók legfeljebb 14 napon belül megkapják a jegy árát, az alábbi feltételekkel:

Az online utazási iroda a légitársaságtól történő pénzvisszatérítést követően 7 napon belül visszautalja az összeget az utasnak. Így az utas a járattörléstől számítva legkésőbb 14 napon belül juthat hozzá a pénzéhez.

Ez a lépés fontos előrelépés a pandémia idején tapasztalt, hónapokig elhúzódó visszatérítési gyakorlat felszámolásában. Abban az időszakban az utasok jogainak egyik legvitatottabb pontja volt.

Közérthető tájékoztatás és elérhető ügyfélszolgálat jön

Az Expedia és a Lastminute.com további fontos fogyasztóvédelmi vállalásokat is tett Ez azt jelenti, hogy könnyen elérhetőek lesznek az ügyfélszolgálati elérhetőségek (pl. telefonszám, e-mail) a honlapon. Egyértelműen tájékoztatnak az általuk kínált szolgáltatási csomagokról. Az utasok jogairól szóló információk közérthetően kerülnek ki járattörlések esetén.

Tájékoztatják az utasokat arról, hogy egyes szolgáltatások, például ha az utazás csak egy szakaszát törlik milyen következményekkel járnak az utasokra nézve.

A Lastminute.com vállalta, hogy 2025. szeptember 1-jéig teljesíti a kötelezettségeit. Az Expedia iroda is jelezte, hogy a lehető leghamarabb végrehajtja a szükséges változtatásokat.

Öt nagy szereplő már csatlakozott az uniós fogyasztóvédelmi elvárásokhoz

Az Expedia és a Lastminute.com csatlakozásával már öt nagy online utazási platform állt be az Európai Bizottság által kezdeményezett reform mögé:

  • Edreams ODIGEO

  • Etraveli Group

  • Kiwi.com

  • Expedia

  • Lastminute.com

Ezek a vállalások az utasok növekvő biztonságérzetét, a panaszkezelés gyorsítását és a transzparens működést célozzák meg, amely különösen fontos egy olyan ágazatban, ahol a vásárlók gyakran több közvetítőn keresztül jutnak el a szolgáltatókhoz.

Az Európai Bizottság a jövőben is szorosabban figyeli majd a piaci szereplők gyakorlatát, és az utasok védelmét az egyik kiemelt célként kezeli a digitális kereskedelemben.

Címlapkép forrása: Unsplash

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.