Milyen hibákat érdemes elkerülni a Google Ads optimalizálás során?
A Google Ads optimalizálás olyan módszer, amivel jelentős mértékben javítható a weboldalad teljesítménye. A kampánykezelés során azonban el lehet követni olyan hibákat, amelyeknek a következményeként elmaradnak a várt eredmények.
Komolyan kell venni a Google Ads optimalizálás alapszabályait
Ha nem vagy elég jártas a Google Ads optimalizálásban, akkor nem ismered eléggé annak az alapszabályait sem. Ilyenkor mindenképpen érdemes szakemberektől profi segítséget kérned – például igénybe veheted a Selector Digitális Marketing Ügynökség szolgáltatásait is.
Az általuk elvégzett átfogó elemzések során fény derül a Google hirdetési fiókod hiányosságaira. Sőt, még olyan konkrét optimalizálási javaslatokat, tippeket is kapsz, amivel az ügyfélszerzési, hirdetési költségeidet csökkentheted, illetve emelheted az eladások számát.
Mi most mutatunk öt hibát, amit célszerű elkerülni a kampánykezelés során.
- Az automatikus javaslatok elfogadása
Az elmúlt években nagyon sokat fejlődött a Google Ads, de az optimalizálás során felkínált javaslatai mégsem személyre szabottak. Hiszen honnan is tudhatná, hogy a te vállalkozásodnak milyen marketingcéljai vannak? Ha el szeretnéd kerülni a sok esetben irreleváns javaslatok negatív hatásait, akkor ezekre figyelj:
- A kétféleképpen javasolt CPA-ra – az egyik a napi keretet automatikusan többszörözi és a tervezett költséged többszörösét költi el, a másik csökkenti a kampányod teljesítményét azzal, hogy az általa optimálisnak tartott konverziós egységköltséget állítja be.
- A redundáns kulcsszavak eltávolítására, mert gyakori, hogy releváns kulcsszavakat is töröltetni akar.
- Az ajánlattételi stratégia módosítására.
- Vigyázz a kulcsszóegyezésekkel!
A jó kulcsszó struktúra felépítése alapvetően fontos, de az optimalizálás során jól kell bánni vele. Ez azt jelenti, hogy a kampány során a releváns kifejezéseket fel kell venned, az irrelevánsakat pedig ki kell zárnod.
- Légy óvatos a dinamikus keresési hirdetésekkel!
A dinamikus keresési hirdetések javíthatnak a kampányod teljesítményén azzal, hogy lefedik a szürke zónákat, de csak akkor, ha a weboldaladnak jó a szövegezése.
- Ne felejtsd el ellenőrizni a linkeket!
A Google Ads automatikusan letiltja a hirdetést akkor, ha az adott oldalra vezető landinged megszűnik. Ha csak a neve változott meg, akkor fejlesztő a problémát egy redirect segítségével megoldja, így a rendszer automatikusan tovább navigál az új landingre.
A Google azonban nem mindig értékeli ezt a megoldást, így a hirdetések minőségi mutatója csökkenhet. Ennek elkerülésére javasolt havonta egy alkalommal megnézni a futó hirdetéseket, és ha kell, korrigálni a céloldali URL-t.
- Kövesd a Google Ads változásokat!
A Google a fejlesztések eredményeként gyakran lényeges változásokat visz véghez, amiről ugyan értesít e-mailben, de hasonlóan másokhoz, te sem mindig olvasod el. Pedig el kellene a meglepetések elkerülése érdekében!
Javítsd te is a hirdetési kampányok eredményességét megfelelő Google Ads optimalizációval!